søndag 20. mars 2011

marsipankake

Idag har hele min dag gått å være på kjøkkene stort sett, for å ordne til morgendagens selskap. Jeg fikk ordnet i stand alt jeg trengte til å begynne på marsipankaka.

Oppskrift på stor kakebund:

  • 12 egg
  • 360 gram sukker
Pisk dette til eggedosis, før du tar oppi:
  • ca 360 gram hvetemel
  • 1 ts bakepulver
Ha ovnen på 170 grader å sett kaken på nederste rist i ovnen i ca 30 min (men jeg følger alltid med å sjekker med en trepinne så ikke kakebunden blir for stekt).

Så når kakebunden er ferdig la den bli lunket før du tar den ut av ovnen, men la den bli helt kald før du deler den opp, og begynner å ha i fyll og pynt.


Slik ble dagens kake, ble ikke bokkake denne gangen siden det ikke kommer så mange..

Siv - gavelapp

Spiselig gave ;)

Skal forestille en rund gave, syns dere det ligner litt ?



Siv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...