søndag 13. oktober 2013

Utslitt, forkjøla og bursdag opprydding


God morgen

Jeg tror alle i hele huset er utslitt idag, gutte er små suttrete og litt grettne til tider idag men ikke noe rart etter en hel uke i barnehager og tidlig opp igår pga bursdagselskapet.

Vår dag igår begynte kjempe tidlig, var oppe kvart på fem å da måtte vi ordne oss og bære alle kaker, brus og det andre som skulle være med til lokalet.
Men det som tok kaka igår var at mitt kjære lille bursdagbarn trodde han skulle til barnehagen noe han ikke ville på en lørdag så han fikk årets verst trassanfall å la seg på gulvet å sparket rundt seg fordi jeg skulle hjelpe han med å kle på seg. Men til slutt gav han seg når han så at alle andre var klare til å reise.

Men var ett under at vi fremdeles rakk å være på lokalet til ti på åtte.
DA var Lukas og de to andre så glad når de så hvor vi var for da viste de at det skulle bli bursdag å jeg ble så stolt over hvor flinke de var til å bli med inn, de lekte godt sammen og delte å hjalp til med å plassere ballonger og bestemme hvor pynten skulle være :-) Kjempe stolt mamma var jeg da :-)

Bursdagen gikk kjempe bra, alt gikk kjempe bra å vi lå forann skjema hele tiden for første gang.
Å barnebursdagen gikk over all forventning, alle barne stor koste seg med pølsekiosk, skattejakt etter godisposene og cakepopsene var en stor suksess :-)
Ble bare to kakestykker igjen av marsipankaken og 3 biter av sjokoladekaken så perfekt mengde denne gangen :-)

Eneste som var ett stort minus med hele bursdagen var at jeg glemte kamera mitt hjemme så fikk ikke tatt noen bilder :-(

Lukas fikk massse nye klær og mange nye leker så nå må jeg finne plasser til alt sammen i løpet av dagen så blir bursdag opprydding av leker og alt vi ikke orket å sette på plass igår når vi kom hjem.
Gutta sovnet  bilen på vei alle tre og jeg og Tommy la oss litt og ni å sovnet på 1-2-3 så vi var nok utslitt alle sammen!
Så håper på en litt mer roligere dag idag, eneste som er dagens planer er at jeg skal ta bussen til mamma for å være med henne til byttesentralen men har ikke hørt noe fra henne enda å bussene jeg må ta går 09.27 og 11.27 så håper å få ett svar snart for guttene ville ikke ut idag.
Å fikk en klar melding fra Lukas, "mamma jeg skal leke med lekene mine idag"!!! 
Så idag skal gårsdagens bursdagbarn få bestemme litt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...