fredag 11. oktober 2013

Husarbeid, middag, og mer husarbeid....



Husarbeid er noe alle må gjør men det er ikke alltid like morsomt å verken rydde eller drive med husarbeid hver eneste dag.
Jeg er nok den her hjemme som gjør mest husarbeid selv om jeg er ganske streng på det at guttene må rydde opp lekene sine og rydde om alt de har tatt frem og vert med på.


Heldigvis er jeg heldig for Kim han er veldig glad i å hjelpe til med husarbeid hjemme og spør ofte om han kan få vaske gulv og trapper eller støvsuge :-)
Selv om han er 4år får han lov til slike ting når han spør eller vil selv, så er veldig glad for at han vil gjøre slike hverdagslige gjøremål sammen med mammaen sin.


Som regel er det jeg som tar mesteparten av rydding og vasking, å jeg har en fast rutine på det at torsdag og fredag før guttene kommer hjem så skal jeg ha helgevasken.
Da går jeg rundt i huset og stresser for å rekke alt som skal til, oppvasken, vaksemaskin, tørketrommel, henge opp tøy, vaske benker, bord, rydde kjøkken, vaske bad & wc, støvsuge og vaske gulv, skifte sengetøy og ikke minst skifte sengetøy mm
Alt dette vil jeg som regel gjøre hver dag for å få ting unnagjort så man kan nyte helgen med rent hus og minst mulig husarbeid så man kan ha ekte kvalitetstid sammen med barna og mannen å bare nyte hver time sammen :-)




Nå når jeg er hjemme siden jeg er sykemeldt så pleier jeg å ha middagen klar til gutta kommer hjem så vi kan spise middag sammen før fantrangen som er noe de følger med på hver dag, eller så er det KRISE med stor K!


Jeg liker at maten skal være så hjemmelaget som mulig siden all mat vi får i oss er tilsatt så mye tilsettingsstoffer at man blir gal bare av tanken.
Så her bruker jeg lenger tid på maten noe som sikkert ikke er like snart hver dag når man har dårlig tid men resultatet er iallefall sunnere mat.
Å det beste er at det er ikke så vanskelig som de fleste tror, f.eks hjemmelaget fiskegraten er mye sunnere, du kan velge hvordan type fisk og grønnsaker osv som du kan ha oppi :-)
Sundt godt og enkelt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...