torsdag 10. oktober 2013

Tema: Stygge ord og banning!

faen Jeg er en av dem som virkelig gav opp banning og stygge ord når jeg ble mamma, det nærmeste jeg kan si eller føler meg "vel" med å si nå er jævelig.
Personlig syns jeg det fins så mange jævelig ord som barn lærer så alt for fort for eks ordet f..., jeg vil ikke lære barna mine å banne eller være årsaken til at de får slike ord i sitt språkbruk!

Jeg som jobber innen for barnehage og barneskole syns det er trist at barn ned i 2-3års alderen bruker disse ordene bare fordi dem har hørt det ofte fra personer de er glad i eller i barnehagen/skole av andre barn, vi som voksne & foreldre er rollemodeler vi skal være forbilder å lære dem hvordan man skal være mot andre og hvordan man oppfører seg...

Jeg er veldig påpasselig med at mine barn skal lære å vise omtanke og omsorg for andre mennesker uansett om de er fra andre land, er funksjonshemmede eller har annen atferd enn normalt.
Mine barn skal få lov til å være venner og gjøre sine egne valg av det men man skal oppføre seg og være snille mot alle så langt det går.



Hva er din mening om disse tingene?
Banner du foran dine barn, niser&nevøer, barnebarn eller barn generelt ?
Tenker du over hvordan du oppfører deg og hvordan rollemodel du er?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...