tirsdag 22. oktober 2013

Syk er syk, feber er feber!

Da er vi på igjen med feber og sykt barn, hentet guttene etter tur igår å første vi hentet var Mathias han hadde vist hatt diare bleier to ganger i barnehagen så hadde rent igjennom alt så fikk beskjeden om at han hadde en slik bleie til igår måtte han være hjemme idag.
MEN forstår ingenting hvis han var slik i barnehagen må de jo ringe å si ifra så man kan hente han, men han hadde bleie når vi kom hjem også å den var helt har og fast så forstår ingenting jeg :-s
Han er iallefall i barnehagen siden han ikke hadde flere bleier på den måten og våknet med ett stort smil :-)

Verre med Kim, når vi hentet han igår bare satt han der kjempe rød i ansiktet og vi fikk den beskjeden om at han hadde sittet slik i nesten to timer å klagde over at han var slapp, sliten og trøtt Noe som ikke er vanlig for han så forstår ikke hvorfor de ikke har tatt temperaturen på han der.
Når vi kom hjem og tok tempen på han var dette synet som møtte oss:


38,9 å der har han vert i barnehagen i 9timer, å ingen vet hvor lenge han har hatt feber i barnehagen siden han ikke hadde feber når han dro til barnehagen.

Ble iallefall sofakroken med teppe til han og fantorangen & Peppa gris før han sovnet der han lå, så Tommy tok leggingen på de to andre med jeg ble sittende nede med han en god stund pga at feberen øker så fort på han at han skjelver ganske hyppi, MEN heldigvis skjedde det bare engang å da økte feberen ifra 38,9 til 39,4 på 20 minutter.

Fikk endelig begynt på boken min siden jeg satt i sofaen med Kim sitt hode på fanget slik han elsker når han er syk, så klarte å komme 100 sider frem på 2 timer det er ikke verst.

Men jeg var veldig uheldig når Tommy kom for å hjelpe meg med å bære Kim opp i senga si, for jeg skulle slukke alle lysene nede før jeg kom etter men når jeg skulle slukke lystet i trappen og klarte å falle ned to trinn å landet rett på legga og ene hånda mi så har så vondt der i dag. 

Når Kim våknet idag var feberen fremdeles på 38,6 så da ble det å komme inn i sengen til mamma og pappa og fikk lov til å velge seg en film å se på :-) 
Da ble det filmen de lånte på biblioteket på lørdag, nysgerrige nils :-) 
Var ikke mye han orket å følge med om gangen før han duppet til og våknet men filmen skulle stå på for slo jeg av våket han med engang, men nå ligger han rett ut på sofaen å bare slapper av og fått i seg nesten ett glass drikke. 


Passer egentlig dumt med syke barn idag siden det er høstakkefest på avd til Lukas idag så han skal lage grønnsakssuppe og ordnet pynt også så foreldrene skulle komme å feire dette med dem i barnehagen, å det er noe Lukas virkelig gledet seg til så er veldig vondt å ikke kunne være med på det idag. Men siden Kim er syk må jeg passe på han så får Tommy og MAthias feire med Lukas :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...