mandag 14. oktober 2013

God Morgen mandag


God morgen alle sammen

Er vel mer formiddag nå men startet på dette innlegge ved sju tiden idag så da ble det det fremdeles nå :-p

Mathias er hjemme ifra barnehagen idag, han sover så dårlig om natten er tett og slapp så han vil bare være på fanget nesten hele tiden eller bli gått med så tydelig at formen ikke er på topp :-(
Så ble overrasket nå han våknet halv seks idag men sovnet litt av og på i nesten en time så sto vi opp litt ved sju tiden så han fikk i seg nesten en halv brødskive og litt drikke men ikke mye.

Tommy hadde jo kjørt de to andre til barnehagen allerde å var bare innom for å bytte til firma bilen og lage seg matpakke før han dro videre, men da ble Mathias veldig lei seg siden han er så pappadalt men gikk helt fint etter ti minutter.
åtte-kvart over åtte gikk vi opp igjen da ordnet jeg vann i flasken hans skiftet ny bleie å la han i sengen sin så han kunne slappe av litt tok bare ett kvarter før han var godt inni drømmeland å da sovnet vi begge to å sov til halv 11, kan tro jeg ble overrasket når jeg tittet på klokka for kroppen føltes helt tom og ville sove mer men da ville Mathias opp for å ligge på magen min :-)
Men det ble kortvarig siden han hadde klart å tisse igjennom så da ble det ett felles bad i stedenfor, så vi satt å koste oss lenge med å fylle vann i en liten bøtte som han elsker sammen med en mini utgave av en liten spade :-)


Nå sitter vi på kjøkkenet å koser oss, han har fått grøt som han begynte å spise mens jeg satt på en vaskemaskin og tømte den gamle (fint med vaskemaskin på kjøkkenet ), så bare håper jeg de tre vaskemaskinene jeg hengte opp med barnetøy i går snart er tørre så jeg får hengt opp den siste med klær til dem. DA gjennstår bare to vaskemaskiner til meg og Tommy og en del håndklær og sengetøy etter helgens sengetøy bytte og Mathias to uhell på fire dager.

I barnehagen idag skulle de feire Lukas sin 3års dag, så håper han blir fornøyd med dagen der også :-)
Han har iallefall hatt en topp helg her hjemme med bursdag feiringen og få lov til å bestemme litt ekstra slik bursdag barna får lov til her hjemme <3
Hadde egentlig tenkt å la han få en ekstra fri dag ifra barnehagen som han har spurt om lenge så bare vi to kunne nyte en ekstra dag med masse utetid og leker etter hans ønske men gikk litt bort nå siden Mathias har blitt syk også er det fotografering i barnehagen onsdag og torsdag så vi får se hva som skjer med den dagen :-)

Men nå er min lille skal gjøre alt selv gutt ferdig med maten så da får jeg vaske han og bordet før vi går å finner noen leker :-)

Ha en fin mandag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...