torsdag 7. mars 2013

Torsdag 7.mars

Må le litt hver gang jeg tar frem data`n er nesten så det har lagt seg ett lite støvlag mellom hver gang jeg bruker den, som regel bruker jeg iphonen til bloggen om dagen for har ikke alltid like god tid til å finne frem noe annet eller rett og slett ork.
Igår hadde jeg ikke ork eller tid til å gjøre noen av delene, var ikke hjemme før halv seks etter en lang dag var hos fastlegen hadde siste timen kl 15 men var 40min ventetid å når jeg kom inn var jeg inne i nesten 1,5time jeg har verdens beste lege som virkelig bryr seg og tar seg god tid å det er godt å vite å igår tok hun seg ekstra god tid pga at imorgen da går hun ut i fødselspermisjon så hun ville forsikre seg om at hun fikk med seg alt i jornalen til legen som skal være vikar for henne resten av året.

 Det som plager meg mest om dagen er at kroppen min ikke tar til seg vitaminer slik den skal jeg har kritisk vitamin mangel av fire ting så går på fem tabletter for det hver dag enda hjelper det bare litt.
Så neste legetime skal jeg ta en hau med blodprøver igjen å er de fortsatt lave må jeg begynne med iallefall b12 og jern sprøyter igjen!
Også skal jeg se hvordan det går med angsten min så får jeg den endelige avgjørelsen om legen mener jeg skal tilbake i 100% stilling eller gradert eller 100%sykemeldt til jeg er bedre.
Er slitsomt når jeg hele tiden går og er livredd for om barna har det bra i barnehagen, hos andre eller at jeg hele tiden må sjekke at de puster og har det bra når de sover er så redd for at de ikke har det bra at jeg er engstelig hele tiden når de ikke er sammen med oss her selv om jeg egentlig vet at de har det fint.
Men helt siden Kim ble født når jordmor mistet hjertelyden hans har jeg vert overbeskyttende * 5, det er mine barn og de betyr alt og ingenting forandrer det!

Jeg fokuserer alltid på guttene mine først de skal ha alt de trenger og ha det bra 24/7, de er første prioritet uansett hva og slik mener jeg det bør være for alle foreldre.
Jeg sitter liksom med tanker om at jeg ikke forstår hvordan noen foreldre kan få en barnevakt til barnet sitt hver uke eller flere ganger i mnd for å gå ut og feste f.eks det ville jeg aldri ha gjort.
Jeg har dårlig samvittighet bare jeg og Tommy går på kino maks en gang i året hehe liksom.
Jeg fokuserer heller på ting vi kan gjøre sammen og kose oss med, ta med guttene på badesteder om sommeren, vår faste Tønsberg tur vert år sammen med min far & stemor som guttene elsker å være.
Andre ting guttene elsker er hoppeloppeland og Kim elsker badeland så slike steder drar jeg heller til sammen med dem så vi kan se hvor mye guttene koser seg sammen med oss <3
Så tar jeg og Tommy kose kvelder hjemme med hjemmekino eller spill når vi vil det etter at barna har sovnet og blir uthvilte til en ny dag :-) Å det blir jo noen timer for oss hver kveld så lenge de legger seg imellom seks og åtte i helgene så har vi nok tid til å ordne klart for guttene før vi legger oss og litt alene tid også hvis vi ønsker det istedenfor å ta tidlig kvelden.

Våre kosekvelder består som regel av brettspill, en film eller en serie vi begge to liker også lager vi oss noe god mat eller koser oss med litt godis&brus (ingen av oss liker alkohol så her går det i iste og brus)...
Å hvis Tommy prøver å være romantisk hehe så blir det levende lys og blomster ;-)

Nei nå skal jeg benytte litt av den lille tiden jeg har igjen før Mathias våkner til å gjøre litt husarbeid etter at jeg har ryddet bort de sju julegavene vi har ordnet denne mnd så vi slipper vi å ta alt i desember, jeg liker og begynne tidlig på året for da kan man faktisk bruke litt penger per gave istedenfor å se etter billige gaver i desember når alt er dyrere enn vanlig.
For i desember sliter vi som regel med å finne gaver som er perfekte til guttene og nærmeste familien..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...