torsdag 7. mars 2013

Litt om alt...

..... Dette ble ett innlegg om alt og ingenting....

Idag skal jeg være "dum" og ta kvelden kjempe tidlig er utrolig sliten nå som vitamin mangelen er sååå høy og flere dager med opp senest 05:00 tar på kroppen :-( så nå sover alle tre prinsa så tenkte jeg skulle droppe gjennomgang av flere flytte esker idag og opprydding som jeg kan ta imorgen når Tommy har fri og gutta er i barnehagen utenom pappadalt Mathias :-)
Kanskje jeg rekker å male ferdig yttergangen også hvis kreftene er på tipp imorgen :-)

Da håper jeg å bli ferdig på de timene før barnehage henting imorgen :-)

En annen ting som skal prioriteres imorgen er at jeg skal få gått igjennom de siste lekene til gutta som står igjen å bestemme hva som skal hvor og om set er mer som skal kastes også skal jeg støvsuge og vaske gulv pluss vinduet der imorgen og skifte på sengen til Lukas for rakk bare å skifte på Kim sin på mandag Pga at han hadde hatt ett lite uhel den natten.
Så har vasket vennebyen sengetøyet hans så det henger til tørk nå så da skal alt være klart til en helg med leking inne tilfelle dårlig vær eller hvis de vil tilbringe litt tid der inne slik de elsker i helgene <3
Så da er det godt å tenke på at alt er rent og ryddig (iallefall første dagen) så jeg slipper å tenke på at det er rotete der inne eller møkkete på gulvet og sengene..

Er helt tullete når det gjelder dette, vil ikke at gutta skal få i seg bakterier eller sove i "skitent" sengetøy. Får jo ikke blitt så møkkete på 7eller 14dager men slik er jeg bare. Samme gjelder Duplo, små Lego, klosset og lekene til kjøkkenet dems de må vaskes i oppvaskemaskinen minst en gang hver mnd.

Skulle hørt Tommy idag jeg snakket med han på mobilen under pausen hans på jobben for vi snakket om hvordan neste uke blir og hvordan middagsplanen ser ut så langt.
Å da kom han med det: " du vet det Siv at det med all denne planleggingen og alle listene dine det er egentlig ganske søtt " .
Hehe litt av en søt ting å si om alle mine planer og lister Hehe.
Han vet jeg liker å ha orden på hva som skjer når og middagslistene er topp for da vet vi hva vi trenger & har hjemme til det som skal lages :-)

Men neste uke er litt spesiell for da er det tre bursdager så vet ikke hvordan helt neste uke blir enda Pga det, men pappa har bursdag på mandag og har fått aromaterapi time i gave av oss på tirsdag.
På fredag har Tommys mor bursdag og jeg har bursdag på lørdag så en uke det skjer mye på samme gang ;-)
Å Tommys mor blir jo 50år i år så vet ikke hva hun har planlagt men men.


Middagsplanen for neste uke ser slik ut hittil:

Mandag: fullkorns pasta(skruer) med mager kjøttdeig og kjøttsaus.

Tirsdag: fiskekaker med poteter og råkostsalat.

Onsdag: Tomatsuppe med makaroni.

Torsdag: fiskepudding med ferske grønnsaker og hjemmelaget saus.

Fredag: (kims valg): pappas hjemmelagde pizza.

Lørdag: (Lukas /guttas valg ):

Søndag: mest sannsynlig hjemmelagde kjøttkaker, poteter, grønnsaker og hjemmelaget brunsaus.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...