lørdag 2. mars 2013

Hei på deg

Kommer litt livstegn herfra i nattetimene.
Har veldig lite tid til andre ting om dagen, dagene går bort på flyttingen ifra det gamle huset som vi endelig er ferdig med nå så nå har vi endelig fått alt hit men nå må vi kvitte oss med alt vi har hatt og samlet på de siste fem-seks årene å det var en del så kan vel si det slik at hele huset er fult så med engang gutta er i barnehagen og Mathias sover går jeg igjennom eske for eske, pose for pose å går igjennom hver minste ting for å få kastet og bli kvitt alt vi virkelig ikke trenger.

Så nå kom det conteiner hit igår og den er halv full allerede å det er mye igjen så bare håper vi får plass til alt og jeg har ett stort ønske om å bli ferdig med alt denne helgen.
Nå har jeg endelig fått inn alle lekene til guttene i dens "tre rom" så nå skal gutta få hjelpe meg i morgen med og sortere alt å vi skal kaste alt som er litt eller veldig ødelagt.
Siden vi har mindre plass har jeg med tungt hjerte gitt bort noen av tingene de egentlig er veldig glad i til barnehagen som de får mye glede av der håper jeg.
Men så lenge vi ikke har plass og det er helt fint så ville de gjerne ha det, så da får Lukas brukt det som kom ned til hans avd idag iallefall :-)

Enda er det mange leker igjen som jeg ikke er helt sikker på hva jeg skal gjøre med, men har fått fylt en hel kasse nå med baby leker som passer til Mathias som skal inn på hans rom med engang vårt rom er ferdig og jeg og Tommy flytter inn på eget rom.
Så da har han leker nede i en liten puff og Kim & Lukas har leker til dem i den andre puffen å det holder lenge med leker nede så lenge de har så god lekeplass oppe på rommet sitt å de klarer å gå denne trappen fint selv siden den ikke er bratt pga  at den går som en "Z" noe jeg er glad for å det er STORE trinn så ikke lett og snubble eller dette ned trappen.

Ble ferdig med leke/inngangs gangen til gutta igår som deler rommene dems og badet så nå har den blitt lyse blå akkuarat som dems og fått en stor handy manny figur som jeg har malt på veggen og idag har jeg fått hyller på plass og begynt å fylle de opp & jeg har fått inn tegnebortet dems men ikke stolene enda.
Så håper jeg skal få gjort alt det imorgen tidlig mens de har sin faste alene leke tid som mamma og pappa ikke får være med å leke for da skal de leke slik som bare de kan leke hehe og det er alltid herlig å se og høre de leker med duplo husene og ambulanse, politibil og brannbiler kjøre bortover gulvet mens de dytter rundt på dem og lever i en egen fantasi verden bare de to forstår seg på :-)
Er også blitt veldig artig å høre på Kim & Lukas snakke sammen for etter jul har språket virkelig kommet veldig bra frem hos Lukas og han og Kim kan sitte og ha koselige samtaler eller krangle så busta fyker om samme legobil hehe men de kommuniserer på høyt nivå hver dag :-)

Utenom disse planene så er vel helgen vår booket over som vanlig for i tillegg til flyttingen og få orden 110% i huset etter de siste flyttelassene skal vi til mamma med ting hun hadde hos oss i boden.
Så bare kjøringen dit alene tar 40minutter en vei også blir vi der en stund så da er det vel bare en rask middag eller kveldsmat også litt leketid for gutta også er det sengetid tenker jeg.
Å på søndag skal vi til Årnes for å besøke Tommys familie, guttas bestemor og onkel marius for han har nettopp operert bort mandlene sine så formen er ikke helt på topp så da ville Tommy ta seg en tur.

Men nå er klokken blitt alt for mye å jeg skal opp imellom fire og halv seks imorgen med førstemann som våkner så må legge bort data nå å finne sengen.

Natta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...