lørdag 23. mars 2013

Anbefaling: Dunderly :-)

Jeg tenkte jeg skulle komme med en anbefaling:
Rett før jul begynte avdelingen til Kim med noe nytt på avdelingen sin, de hadde fått en pakke med en "bamse" fra dunderlys som heter Bulder han søkte om å få gå i barnehagen sammen med de andre barna.
Men han er kjempe rampete å liker og hoppe & tulle hele dagen lang..

Dette er Bulder som er på avdelingen til Kim, å som Kim sier han er kjempe rampete mamma han hopper i taket og hører ikke på noen så vi må lære han å være snill!!!!


Kim elsker denne figuren å snakker ikke om andre ting de dagene han kommer hjem og har hatt dunderly tema dager i barnehagen :-)
Jeg syns det er kjempe fint at de får barna med inn i denne verden å skal lære han folkeskikk og om normer & regler i hverdagen for da tenker de også bedre etter selv hva de gjør og deler sine regler både ifra barnehagen og hvordan regler de har hjemme med bulder noe som gjør barna oppmerksomme på hva de gjør og kan :-)

På avd til Lukas begynte de med dette etter jul, på hans avd har deres figur "bamse" fått egen plass i garderoben og alle barna har fått bilde av moi på sin plass med bilde av seg selv.
De har også brukt vindus maling på vinduet på den store glass døren sin å malt ett stort bilde av moi men siri (ped.lederen der) skulle male bulder på det andre vinduet der inne :-)
Dette er Moi som de har som hovedfigur på avdelingen til Lukas :-)
Hun er den minste i dunderly gjengen å Lukas sin store favoritt :-)
Ut fra det Lukas sier om Moi er hun veldig stille og dem skal lære henne å snakke og gjøre ting :-)

Tommy var i butikken her for 1,5mnd siden var det trur jeg å fant ut at det hadde kommet ut dunderly blad til barn å der fulgte det med en figur i bladet så han fant to blader med "dems" figur å gjett om de ble glad for de :-) Fant ut at det finnes en side på nettet også når jeg leste i dette heftet sammen med prinsa som man kan finne ut mer om denne verden som du også kan lese om mer her :-)

Vi fant også ut at det går ann og kjøpe bamsene på en nettside så vi tenkte vi skulle gjøre det ettervert når vi har fått gått igjennom alt av det de har av leker og bamser nå etter at vi har flytt for det er mange ting de ikke bruker lenger og som er ødelagt som vi bare kan kaste så vil få orden på alt der før vi kjøper en eneste leke.

Men siden jeg har iphone så bare for moroskyld søkte jeg på dunderly både på itunes og istore å fant en app med spill og bøker så lastet ned den til dem og kjøpte en av bøkene på appen så Kim følger med på den og vi leser sammen på denne appen er det også pusslespill til guttenes store glede :-)
På itunes fant jeg ett album dem hadde som jeg lastet ned for 95kr noe jeg syns var billig og bra når jeg så hvor glade guttene ble å sang med og danset til nesten hele cden før de gav seg :-)

Kim synes det var ekstra moro at mamma ville lære med om dette da så han har prøvd å lære meg alt han kan men jeg klarer ikke huske alt og forstå alt enda av hva de driver med i barnehagen men de har det iallefall utrolig gøy med dette å det er lærerikt :-)
Stort pluss ifra meg som er utdannet fagarbeider for slike "leker" og aktiviteter er gull verdt! :-)

Dunderly cden som jeg har kjøpt på itunes til guttene for 95- syns ikke det var så dyrt siden de elsker disse, pluss at første sangen var ganske bra syns jeg så guttene driver å skal ha med oss å synge den hele tiden så mobilen min er sjelden lydløs om dagen og hos meg!

Bilde ifra en av bøkene... 










Hvis jeg har forstått riktig er dette de ""hovedproduktene til dunderly vi privat personer kan kjøpe for barnehagen og skoler har mange andre produkter med mange aktiviteter de kan bruke til skolebruk eller bare til lek & moro i barnehagen :-) 

Har barna dine dette i barnehagen eller hjemme kanskje ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...