onsdag 13. mars 2013

en, to, tre kommer det fler?.....

...Da har vi vert igjennom tre syke allerede sitter nesten bare å venter på at barnehagen skal ringe å fortelle at Lukas har fått feber eller har kastet opp eller noe slik nå..

Formen min er heldigvis litt bedre idag men er fremdeles mye som er veldig krevende å gjøre som f.eks en dag med minstemann som vil utforske hele verden og ikke sitte stille akkurat så nå idag har jeg sovet en dupp sammen med han å det trengtes sårt for oss begge siden hans form er heller ikke på topp etter den dagen han var igjennom igår med å kaste opp alt han fikk i seg.
Men idag har det bare vert dårlig almentilstand som gjør at han krever dobbelt så mye oppmerksomhet og vet ikke helt hva han vil så vi har fått kjørt oss begge to idag syns jeg..

Fikk lagt han til sin siste dupp ved halv tre tiden men han sovnet nok ikke før nærmere tre hvis ikke litt etter å da sovnet vi begge to i hovedsengen  for han ville ikke ligge i sin egen så da sov vi til kvart over fire da ringte Tommy og fortalte at begge prinsene var hentet i barnehagen og de var hjemme om ca en halv time så da var det bare og "hoppe opp" å være mamma&husmor igjen.
Rakk nesten og bli ferdig med middagen til dem kom hjem, på menyen idag sto det Tomatsuppe med fullkornpasta men gjorde litt mer ut av det og kuttet opp fire grillpølser og stekte de ved siden av og kokte tre hardkokte egg til så ble ett stort lite måltid.
Jeg personlig er ikke spesielt glad i tomatsuppe det er det Tommy som er så jeg prøver bare å gjøre det beste ut av tingene jeg ikke er så glad i, så idag ble det mer fullkornspasta med tomatsuppe for min del ;-) Men idag trur jeg ikke det hadde spilt noen stor rolle for smaksløkene mine er ikke tess om dagen pga forkjølelsen så smaker nesten ingenting :-(

Guttene fikk heller ikke i seg så mye men de var kjempe slitne etter en lang dag, de var jo oppe klokken fem idag så de fikk spise det de orket også ble det Fantorangen før leggetid Tv og lesestund i sengen vår etter kveldstell noe som endte opp med to sovende prinser på hver sin arm mens jeg leste (herlig mamma-stund).

Så resten av dagen skal benyttes bare rolig i sengen med boken min og sovne så fort kroppen er rolig nok for det for trenger all hvile jeg kan idag før en ny lang dag imorgen :-)

Ha en fin kveld og God natt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...