tirsdag 5. mars 2013

Hjemmedag

Ble hjemmedag på guttene idag både Pga at Tommy klarte å sove igjennom vekkeklokka og Pga at når vi sto opp ville ikke gutta våkne de la seg med ryggen til å ville sove mer, men det ble ikke mye for akkurat maks 15min etter Tommy hadde dratt kom de inn til meg Kim ville være hjemme uansett sa han for han var kjempe trøtt og sliten men Lukas var frem og tilbake lenge (litt fremdeles).
Men trur egentlig de hadde godt av en hjemmedag for de har ligget helt ut på gulvet å lekt også så de en hel film uten å ville noe annet så tar nok på å ha lange dager i barnehagen siden de ikke har hatt så lange dager før per uke.

Å en annen ting man ser fort når de er slitne er at de MÅ små krangle eller pirke på hverandre ang alt å det er ikke likt dem hvis de er uthvilte og i tipp topp form for idag har det vert litt slik " å mamma Lukas tok fra meg den, å mamma jeg vil leke alene!"..
Å Lukas har vert litt kranglefant idag å skal på trass ha akkurat det Kim har helt til han får det da er det ikke så farlig.

Men hjalp litt etter lunsj, for Kim spurte etter frokost idag om mamma kunne lage pannekaker idag å da ble vi enige om pannekaker til lunsj siden vi skulle ha kosedag <3
Ble litt sjokka over Lukas selv om han spiste både en brødskive og havregrøt til frokost klarte han å spise 4 middels store pannekaker, 4stykker!! Fikk sjokk vet han spiser godt men Hehe ikke så bra :-)

Har hatt en ganske effektiv morgen egentlig, siden gulla har vert ganske slitne idag så har de vert rolige så de lå nesten 1,5 time på gulvet med Mathias å lekte med hans leker med Mathias noe han likte veldig godt for når jeg skulle ta han opp fra gulvet for å skifte bleie og tøy på han strakk han seg tilbake til Kim og Lukas å skulle leke mer så ente opp med bleieskift på lekedyna :-)

Med min effektivedag har jeg fått gjort dette:
• Ryddet ut av oppvaskemaskinen og satt inn nytt og satt på (som også har blitt ryddet bort nå).
• vasket fire vaskemaskiner med tøy og satt på en tørketrommel å hengt opp to av de fire maskinene før Marhias våknet Ista mens gulla så på Toy Story filmen.
• laget pannekaker til lunsj og ryddet bort alt.
• skiftet klær på Lukas tre ganger Pga søl på klæra og engang ett uhell med pottetreningen.
• skiftet fem bleier.
• tegnet med gutta å laget stort hus på en brun plakat.
• hatt kosestund med at de satt på fanger og kosa og vugget (mammakos slik er det hver dag) :-)
• spilt Ole Brumm spill med gutta.

Men nå sitter Kim å spiller litt alene på Ole Brumm spillet og Lukas ville se litt film på min mini pc så da gjør vi det mens gutta sitter på fanget mitt mens Mathias sover dagens siste dagslur før kvelden.
Så da trengs jeg bare i rommet ikke til noe :-p så her sitter jeg med iPhone bloggen ;-)
Har forresten fått satt på første del av middagen idag også nemlig ribben :-)
Så blir god middag til Tommy kommer hjem idag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...