onsdag 16. mai 2012

snart 17.mai

Snart er det vår grunnlovsdag igjen og som alltid kommer den veldig brått på for min del uansett hvor mye man prøver og planlegge den dagen. Iår har jeg enda ikke helt klart og finne ut om det blir tradisjonell grilling eller om vi heller skal lage en god biff middag pga at det er spådd dritt vær.
Men noe skal man vel klare å få ut av dagen allikevel, man må jo prøve og ordne så man fører tradisjoner videre selv om jeg ikke har gjort så mye ut av selve denne dagen selv utenom slike små ting som å grille hver 17.mai eller dra og kjøpe softis pluss å se russetoget sammen med familien min.

Vet ikke helt hvordan tradisjoner jeg vil ha vert år enda men det finner jeg og Tommy nok fort ut av når guttene forstår mer og kan komme med  mer inntrykk og meninger om hva de liker osv.
Jeg vil ikke være en mamma som skal bestemme alt over disse hellig dagene våre, men enn så lenge blir det bare rolige og familie vennlige 17.mai feiringer her.

Tommy snakket jo med barnehagen igår og fant ut at barnehagen guttene går i har egen plass i 17.mai barnetoget, så hvis vi ville være med og gå der kan vi det. Men det blir nok ikke noe alternativ for meg iallefall med det bekkene og ryggen min om dagen, så det valget er opp til mine kjære gutter/mann om hva de ønsker :-)

Jeg skal ha ansvaret for matlaging og pyntingen som vanlig så holder meg til de oppgavene iår jeg. Så får vi se hva som skjer til neste år for da er det jo tre gutter som går mestsannsynlig i barnehagen og ikke bare to stykker. For mammapermisjonen min er jo ferdig i april/mai hvis jeg ikke benytter meg av noen ferie uker før den tiden så permisjonen blir lenger.

Nei nå skal jeg benytte de siste timene mine dyrebare skatter er i barnehagen til å gjøre litt husarbeid og finne frem ting som skal bruker i morgen så håper jeg klarer å finne en dress som ikke er for lang til Lukas :-)
Kim har jo bunad men vet ikke om han vil bruke den eller dress så det kan han få velge syns jeg :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...