tirsdag 29. mai 2012

Småbarnshumor 1,5-3år



Lukas trinn siden han er i mellom denne aldersgruppen, men Kim kan også være under denne gruppen siden den går opp til 3år.

Småbarnshumor (1,5-3år)


  • Trekke rundt på ting som triller
  • Klatre
  • Sparke ball med deg
  • Lese bøker som handler om hverdagen
  • Late som jeg gjør alt det du gjør: lage mat, rydde, børste håret.
  • Når du gjemmer deg og hopper frem og blir redd når jeg finner deg.
  • Når du holder meg i armene og later som du mister meg.
  • Når du kiler meg eller leker "nå kommer jeg og tar deg"
  • Bygge hytter
  • Velte tårn som du har bygget
  • Ha vannkrig
  • Høre på tøyse historier og ettervert finne på noen selv.
  • Sette klærne på feil kroppsdel.
  • Løpe rundt, rundt og lyde som en brannbil.
  • Kaste baller så hardt jeg kan.
  • Når du later som du snubler og faller.
  • Danse tøysedans samtidig som vi gjør noe annet.
  • Når jeg får kline med farger.

Dette lærer jeg/barnet i leken:

- Koordinere bevegelsene mine
- Greie å gjøre to ting samtidig 
- Kontrollere muskelstyrken slik at jeg kan hoppe.
- Løpe fort og sikksakk 
- Fantasere og finne på ting.
- Hvordan hverdagen fungerer
- Samordne synet og bevegelser slik at jeg f.eks kan ta imot en ball.
- Snakke mer og mer
- Kontrollere hender og fingrene slik at jeg kan tegne figurer
- Bære og løfte ting
- Legge puslespill og bygge tårn
- Å forstå hva enkle historier handler om

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...