lørdag 19. mai 2012

lørdag 19.mai


Da var lørdagen snart over denne helgen, men vi har jo heldigvis noen dager ekstra til uken siden Tommy er 40% sykemeldt skal han være hjemme på mandag og på tirsdag må han mest sannsynlig være hjemme pga sykt barn med Kim så han får vert med han til fastlegen for han våknet opp med ett gjengrodd høyre øye så han har fått ørebetennelse igjen stakkar og denne gangen har det begynt på andre øyet også så han må ha blitt smittet av noen i barnehagen for han har aldri vert så ilde før.
Ringte legevakten rundt ni tiden idag tidlig og lurte på om de kunne ta en titt på han så han kunne få øye salve/dråper allerede denne helgen så han kunne gå i barnehagen på mandag men neida, de hadde fått nye regler for å gi medisin til barn med øye betennelse så nå er det samme regler for både det og ørebetennelse at man ikke gir medisiner hvis man ikke MÅ. Så det betyr enda mer fravær ifra barnehagen bare pga den nye regelen, så vi må da bare vente til fastlegen åpner på tirsdag igjen å krysse fingrene for at han får time da og ikke smitter Lukas før den tid så det blir enda mer sykdom enn nødvendig..

Så nå er det bare og skylle øyet hans med skyllevann så han ikke har for mye dritt i det så han kan bli verre, men syns så synd på han for han må tørke bort veske og betennelse ifra øyet hele tiden så det er ikke koselig og se han slik, skulle heller ønske det var meg enn han som hadde det for får så vondt av å se han slik. Men nok om sykdom og dritt nå for blir så mye, så æsj.

Dagen ellers har vert kjempe koselig, har hatt en rolig morgen med at Lukas våknet tidlig så Tommy tok med seg han for og se på gråtass men da tok det ikke mer enn maks tjue minutter før Kim våknet så da var hele huset oppe før klokken seks nok en lørdag :-)
Tommy var en knupp og ordnet frokost til guttene og spiste sammen med dem så jeg slapp den biten siden jeg ikke klarer og spise med engang men må vente minst nesten to timer før jeg klarer og spise noe uten at det skal komme opp igjen eller gjøre så jeg blir så kvalm resten av dagen.
Imorgen er det søndag så da får vi se hva vi finner på som søndag frokost, har så lyst til å finne på noe nytt men vet ikke hva det skal bli har prøvd alt til frokost men finner ingen favoritter som alle elsker så da blir det alltid litt vanskelig.
Får spørre Kim imorgen kanskje han vil at pappa skal lage pannekaker eller så kan det hende at jeg ordner noe egg og bacon hvis de har lyst på det.. Men en ting er helt sikkert at i morgen skal jeg og prinsene lage boller eller skillingsboller for så igjennom oppskrift boken før idag siden vi egentlig skulle bake idag men Kim orket ikke så da lot jeg være, men selv om ikke Kim orker kan jo jeg og Lukas bake også :-)
Skal bli godt og få noe i fryseren igjen tilfelle man før uventet besøk eller plutselig vil ha noe godt, den siste tiden har jeg vert igjennom fryseren å tømt de for masse som har ligget der lenge eller ble tint når det var uvær sist som gjorde at strømmen var borte i flere timer, for mat som da tiner vil ikke jeg satse på hvis det ikke kan brukes med engang.

Guttene har også stor kost seg nede i lekerommet i nesten to timer idag med både kjøkkenlekene sine, verktøy og kjøretøy lekene sine så ikke alltid like lett og få de til å avslutte leken for at det er mat eller at man må gjøre noe annet. Men idag gikk det greit, de kom heller opp å lekte med Mikkes klubbhus lekene sine mens vi ordnet lunsj til dem. Og da "snakket" de også litt med Onkel Tommy og Lene på msn å hadde videosending noe Kim syns var kjempe moro :-)

Så fikk vi besøk av Anita ved tre tiden å det var noe Kim og Lukas elsket, de elsker virkelig å være sammen med Anita og Lena. Kim snakker utrolig mye om dem så er like koselig hver gang de kommer.
Idag ble det jo en rolig dag så ble ikke så mye aktiviteter men en kose dag med litt spill og godt å spise iallefall..

Men nå skal jeg runne av her for nå er snart middagen/kveldsmaten min ferdig, fikk nemlig Tommy til å kjøpe baktpotet på butikken idag til meg så lager det nå så håper jeg får i meg det iallefall :-)
Så ha en fin lørdag videre :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...