onsdag 2. mai 2012

Middagstips

Verdens beste salat :)

Dette er en salat oppskrift jeg selv har laget mens jeg drev med matlagingsgruppene mine på jobben.
Jeg ble veldig fornøyd og igår tok jeg & mine to kjære små å laget denne sammen, ble en stoooor porsjon men vi hadde da både til middag igår og lunsj idag namnam..

Det trenger du:

150gram kyllingkjøtt(eller skinke) i biter/strimler.
180gram isbergsalat.
1 liten boks med mais, bruk gjerne to-tre ss av vannet ifra boksen.
1 biff tomat
1 gulerot
1/2 liten agurk
50-70gram revet ost.
150gram pastasløyfer

Dette deler du i slike biter du liker det. når det gjelder guleroten bruker du den på rivgjernet på den str du syns er best.
Mens du koker opp pastaen, når pastaen er ferdig skyller du den i kaldt vann før du heller det oppi pastabollen.
Bland alt sammen godt sammen

Serveres med nystekt brød eller rundstykker med kryddersmør.
Og iskaldt vann med isbiter som man har kuttet opp sitron eller lime skiver og latt stå i kjøleskapet i ca 30min før middagen serveres så man får en frisk og god lime-sitron smak på vannet.

Velbekommen ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...