søndag 20. mai 2012

Helgen over nok engang...


Idag har jeg helt ærlig ikke vert så mye sammen med min lille familie som jeg skulle ønske, formen min har vert veldig dårlig sliter veldig med både svimmelhet og kvalme om dagen så det stjeler nesten alle kreftene mine.
Pluss at det var en krevende natt siden guttene var urolig så våknet jeg hver gang en av de hostet eller når Kim små gråt fordi han var våken noen ganger han klødde veldig i øynene sine og ville fjerne verket ifra øynene så har vert våken en del ganger i natt pga det men hva gjør man ikke for barna sine de betyr ALT..

Så Tommy har vert en engel idag å lekt med guttene i mange timer idag og vert kjempe aktiv sammen med guttene, de har stor kost seg med både å laget en "bjørnehule" som Kim kalte det som de lekte at de var bjørner. Tommy fant også frem tavlen så de tegnet på den, å det var noe som begge guttene likte veldig godt, utenom det har de lekt med hushjørne sitt i kjelleren der har de huset sitt og kjøkkenet sitt for de elsker å lage mat og leke at de serverer det både til oss og bamsene& andre leker de har.
Kim elsker rolle lek veldig mye så når han driver med det stor koser han seg, er så artig og se hvordan han leker at han er meg eller pappa, noen ganger leker han at han er bestefar eller momo også å det er så artig og se på, han hermer så godt etter hvordan de er i virkeligheten at man må bare le når han virkelig treffer spikeren på hode om komiske hendelser.. Så må virkelig lære meg til å bruke videokamera våres bedre så jeg får filmet slike minner, har blitt dårlig på å bruke det etter at guttene ble større :-( men da er det bare å la det ligge fremme og ta det med når det passer :-)
Gleder meg virkelig til Mathias kommer til verden og jeg får mer krefter og orker bøye meg mer for da skal jeg ta mange bilder og filmer av de både ute og inne igjen så vi får mange minner av disse prinsene våres :-)

Kjenner det nå at jeg gleder meg virkelig til å få det overstått og begynne å leve livet med den ferdig fylte familien våres. Gleder meg til å bli kjent med den nye gutten våres og la guttene få mange fine stunder sammen med den nye broren sin, gleder meg til å se hvordan de tar i mot han hehe Kim maser allerede om at han SKAL måte Mathias med flaske og være med og bade han osv hehe å det er så søtt og høre han si slike til allerede nå.
Hver kveld når jeg sier natta til han også eller når vi leser om kvelden rett før han sovner sier han alltid natt og glad i det mamma slik han pleier men nå sier han også natta til Mathias og sier han er glad i Mathiasen og Lukasen sin :-) (det smelter ett mammahjerte det å høre slike ting)...


Utenom det ringte mamma ved to tiden idag for å spørre om Kim ville være med å vaske på det stedet hun hjelper til på søndager, å det ville han jo gjerne så da måtte Tommy kjøre han dit men da ble han og Lukas med også idag. Å han er jo så stolt hver gang han får lov til å bruke den lille vaskekosten og bøtten sin å vaske gulvet med momo :-)
Han er virkelig en gutt som elsker og hjelpe til å føler seg så stolt hver gang han får lov, her hjemme blir han jo kjempe sint og lei seg hvis han ikke får lov til å hjelpe til med å rydde opp etter måltider, eller støvsuge, vaske gulv eller vaske bord mm. Men det han MÅ hjelpe til med hver dag er og sette på vaskemaskin før han skal bade før han legger seg, hehe han er så god når han skal begynne å legge tøy inni vaskemaskinen også går han så pent bort til hyllen for å finne vaskepulver å tar det helt riktig oppi vaskemaskinen :-)
Å nå har han begynt å lære opp Lukas til det også, hehe forstår ikke at det går an å være så glad i å hjelpe til med husarbeid, men det forandrer seg nok ganske fort snart tenker jeg med tiden. Snart blir det vel mamma som må gjøre alt hehe for de har ikke tid eller syns at mamma kan gjøre alt selv hihi..

Imorgen må jeg ringe barnehagen med engang de åpner for å høre om hva vi skal gjøre siden Kim har øye betennelse og ikke får medisiner før tidligst tirsdag hvis fastlegen se at han trenger det da.
Syns de nye reglene om at man ikke får medisiner for det før man virkelig må ha det er helt bak mål, det gjør jo så barna må slite enda lenger enn nødvendig og foreldre må være hjemme ifra jobb i mange dager hvis det ikke går over etter bare 1-3dager slik som legevakten påsto at det skal gjøre.
Kim har jo hatt det i to dager nå å han er ikke bedre så bare krysser fingrende for at han våkner med bedre øyne imorgen..

Lukas er verdens største mammagutt om dagen også, gode gutten til mamma det som vil følge etter meg uansett hva jeg skal gjøre. Til og med når Tommy skal ha de meg på å leke må han alltid komme og se hva jeg holder på med bare for å vite at jeg er der hihi store glad dutten min..

Nei nå skal jeg gå å se hvor det ble av Tommy som egentlig bare skulle se til guttene også komme ned å spille ferdig monopol med meg.
Natta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...