fredag 18. mai 2012

Litt om dagen


Idag har det vert fult kjør siden klokken halv seks idag tidlig da våknet Lukas og skulle iallefall ikke sove mer så da tok Tommy han den halv timen han hadde før han skulle dra på jobb så jeg fikk ordnet meg litt og våknet før han måtte dra. Kim våknet ikke før ca kvart over seks men tidlig nok det også syns jeg heldigvis hadde akkurat Tommy reist på jobb så han slapp og si ha det til pappa for da hadde han bare fått en dårlig dag trur jeg siden han er så pappa-gutt om dagen.

Etter Kim sto opp fikk han ny bleie før han ville ned for å spise frokost, men før han skulle ned skulle han ha på seg nattpysjen sin igjen for han ville heller ha den en det jeg hadde lagt frem så da fikk han lov til det siden jeg hadde lovet han en rolig dag idag etter en slitsom uke og 17.mai feiring.
Så da ble han overlykkelig når mamma ikke kranglet med han om den saken, så da ble han sittende storfornøyd med bordet og spise yoghurt til frokost idag. Vet ikke hva det er med guttene om dagen med virker som de er lei brødskiver og grøt som de alltid ellers vil ha til frokost for denne uken har Kim nesten nektet å spise brødmat selv om jeg har kjøpt favorittbrødet hans eller rundstykker så har han ikke matlyst til frokost, så idag ble det yoghurt med musli-blanding oppi å det er jo bedre enn ingenting.

Rett etter frokosten ville guttene leke og de skulle absolutt leke med Mikkes klubbhus-lekene sine å da fikk ikke jeg lov til å være med, så da fikk jeg beskjed fra Kim: MAMMA gå vekk, meg og Lukas leke alene tenk! 
Å må innrømme at det er så koselig og se de leker sammen på den måten at de deler leker og Kim prøver å få med seg Lukas på rolle lek som ikke akkurat går så bra når han gjør om stemmen sin og skal leke Mikke Mus eller Donald og f.eks Lukas har Minni eller Dolly figuren og han forventer svar hehe, men dem er jo så søte sammen :-)

Men det store plusset med den stunden de lekte alene var jo at jeg rakk og rydde opp resten etter 17.mai grillingen og besøket igår for orket ikke sitte oppe å vente på at oppvaskmaskinen ble ferdig igår så gikk heller opp og la meg med en verkene rygg som ikke gir meg fred om dagen.
Men idag ble jeg da ferdig med begge oppvaskmaskinene som sto igjen, fikk kastet søppel og ryddet ferdig kjøkkenet pluss at jeg fikk vasket av begge stue bordene og kastet dukene til vask så nå er det bare og finne frem nye duker og sette på  bordpynten igjen. Så helge vasken er jo snart ferdig før helgen har begynt, jippi hehe det er ikke hver helg..
Å nå sover begge skattene så da er det bare den siste oppryddingen av leker som står igjen som dem ikke rakk før kveldstell og legging idag, så da får jeg prøve meg på den før jeg skal se om jeg finner en bok og lese eller hvis det skjer ett mirakel at det er noe man kan se på tven.
Har nemlig bestemt meg for å ta en rolig kveld så jeg kan roe ned bekken og ryggen til imorgen så jeg også kan ha gleden av lørdagen sammen med mine kjære. Håper snart det blir litt bra vær og guttene ikke er utslitt etter uken så vi kan dra ut en tur i skogen eller til Funnefossen og kose oss i naturen og grille pølser og lage pinnebrød kanskje.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...