torsdag 24. mai 2012

Onsdag 23.mai: Ut på tur aldri sur..


Idag har guttene vert hjemme siden de ikke kan gå i barnehagen før dagen etter behandlingen startet og siden Kim fikk sin første behandling klokken seks igår tok vi ikke sjansen på å sende han i barnehagen før klokken åtte idag, så da ble det hjemme dag.
Stakkar han våknet jo med øyne som ikke ville åpne seg med det første i dag heller men han var ikke så verst utover dagen etter sin tredje behandling eller hva jeg skal kalle disse øyedråpene og skyllevannet. 

Så siden vi alle sammen var hjemme idag og idag var eneste dagen vi ikke hadde noen avtaler på dagen benyttet vi sjansen  til å gå ut ved halv ti tiden, da fant vi frem kamera mitt, teppe til og legge på bakken og masse leker som de kunne leke med der når de ville det. 
Men ingen av guttene hadde særlig tid til å sitte rolig, de skulle løpe rundt og plukke blomster, sparke/kaste baller, hoppe på trampolinen, skli og huske var jo bare noen av tingene dem skulle gjøre nesten hele tiden. Så fikk dem ikke inn til lunsj og hvile/sove stunden til Lukas engang så da gikk jeg inn og ordnet en matboks til hver av guttene med brødskiver og en barne yoghurt til dem hver som den kunne kose seg med ute også fikk de kaldt vann på hoppeloppeflaskene sine så da hadde de sin egen liten piknik i hagen. Å det var noe Lukas likte veldig godt så det er noe vi kommer til å satse på flere ganger.

Vi fikk ikke med guttene inn nesten før kvart på tre, og det var etter at de hadde fått hver sin lille pose som de skulle plukke blomster, blader og andre ting de vil ha på sommerbilde vi skal lage etter barnehagen imorgen.
Så Kim gleder seg til å male og lime imorgen fortalte han meg, å det var noe han måtte fortelle til barnehagen imorgen når han skal dit. Så håper han får en god dag i barnehagen selv om han ikke har vert der før denne uken pga denne dumme øye betennelsen..

Utenom det har Kim vert kjempe flink gutt og hjulpet meg med og lage hjemmelaget pai, han knuste faktisk alle fem eggene helt rett og hjalp til med og røre og ta oppi alt som skulle til.
Lukas hjalp Tommy med og kutte opp salaten og ting som skulle oppi salaten, å det syntes han var så moro så har to flinke kjøkkenhjelpere her i huset :-)
Å det beste av alt de satt og spiste så pent og rolig ved bordet, Lukas spiste faktisk to biter pai, litt salat å det er det meste jeg har sett den gutten spise noengang så han likte middagen idag veldig godt :-)

Etter middagen var det å rydde den bort fort før vi gikk ned for å begynne med kveldstellet før mamma skulle komme og passe på dem mens jeg og Tommy skulle ut en tur for å titte på ett hus som er til leie men vi vet ikke helt hva vi syns om det enda. 
Så Lukas sovnet før vi dro men momo fikk Kim til og sovne etter en ekstra lesestund med bare momo.


Men nå må jeg finne frem litt ekstra skift til guttene som  passer til denne årstiden og se om jeg finner frem insektnettet til den berømte søskenvognen som jeg ikke er sikker på hvor befinner seg etter at vi byttet vogn. Så bare krysser fingrene for at jeg finner den fort så jeg får noen timer søvn før Lukas våkner ved fem tiden som vanlig.

For imorgen kommer til å bli en lang dag, først guttene i barnehagen så rett over til Jessheim for å levere skriveren vår så den blir sendt inn eller byttet med engang (håper vi får ny etter alt det tullet som har vert med den skriveren nå, for er avhengig av skriver her i huset).. Også må vi innom en klesbutikk for og handle tre-fire nye skjortser til Kim som han kan bruke i barnehagen for har gått igjennom alt sommer tøyet hans og han har bare fem stykker som passer men de passer bare perfekt når han bruker truse og i barnehagen nekter han å gå uten bleie så da blir de for trange i livet hans så da må vi kjøpe noen nye så da må det gjøres imorgen så vi får lagt igjen det neste gang de skal dit.

Også skal jeg på ett møte klokken tolv så må rekke alt det innen det for vet ikke hvor lenge det møtet tar, og etter møtet må vi rett hjem og prøve å pakke ferdig til helgens tur før vi skal hente guttene i barnehagen. Å etter vi har hentet dem i barnehagen har vi lovet dem at de skal få være med på å handle inn til helgen så da gjør vi det på butikken i nærheten av barnehagen før vi skal hjem og lage middag.

Dette var litt om min/vår dag idag og hvordan morgen dagen blir, så nå sier jeg riktig god natt.. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...