fredag 21. februar 2014

En helt ny verden...


.....i matverden som både er god og komplisert når man må virkelig lese alt det inneholder før man i det hele tatt kan legge det oppi handlekurven, man må tenke nye veier eller lage to nesten like middager så det ikke blir noe feil.

Aldri i verden om jeg trudde alt det vi normalt sett spiser inneholder, melk, melkepulver eller melkesyre ol. Til og med fiskeboller inneholder melk eller melkepulver varierer fra type fiskeboller.
Fiskepudding hadde de ikke igjen på butikken vi var i dag så vet ikke om det inneholder melk men mest sannsynlig inneholder vel det melk også så heretter må vi styre unna matretter som er barnas favoritter...

Middagene tar litt lenger tid nå en men det er fordi jeg ikke kan alt enda, jeg er fremdeles i læremodus og vil lage den beste maten til mine barn som de trenger og liker.
På mandag skal jeg prøve en ny oppskrift på hjemmelaget lasagne med laktosefrie produkter så vi kan kose oss på pastadagen.
Resten av neste uke er ett stort spørsmålstegn enda, jeg får ta meg en tur til innom noen nettsider som har oppskrifter som er beregnet uten melk eller som man kan bruke tilsvarende produkter som er laktosefri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...