onsdag 28. august 2013

husarbeid maraton


Kvelden er kommet nok engang etter få timer med guttene etter barnehagen, da var det bare tid for middag nesten med engang de kom inn døren.
Å idag hadde jeg rukket å lage 12 små innbakte pizza før de kom hjem også hadde jeg dekt på pent til de kom hjem :-)

Har ikke rukket halvparten av det jeg hadde håpet på i dag men alt er bedre enn ingenting har jeg lært, når man er en stor-liten familie er man virkelig fanget i tidsklemma mesteparten av tiden.
Å en hel dag ute igår på avtaler gjorde så det meste stoppet opp på dagtid, rakk å gå igjennom høst og vinter tøyet til guttene etter at de hadde lagt seg.
Og idag har ikke vaskemaskinen fått mer enn maks 20 minutter pause før neste maskin begynte så har akkurat hengt opp fire vaskemaskiner med klær til bare gutta.

Imorgen er det en vaskemaskin med klær til meg og Tommy og kanskje en vaskemaskin med håndklær, å på fredag så skal jeg bytte på sengene igjen så da blir det sengetøy vask til helgen :-)
Har også rukket å satt på oppvaskmaskinen og støvsugd mesteparten av stua før jeg begynte med bakingen av innbakt pizza selv om jeg klarte å sove til halv 10 etter at jeg sovnet fra alt når gutta hadde dratt til barnehagen idag.

Imorgen skal jeg få gjort ferdig yttergangen så vi endelig får frem ett enda bedre system nå som vi har 3 barnehage barn og masse sko & yttertøy som må holdes på plass så det ikke bare blir slengt hit og dit noe som er fort gjort.
Hater at ting flommer over så det må bare prioriteres imorgen også får jeg ta meg av denne forbanna trappevasken, bad og toalett igjen i samme slengen..
Godt med "fri dager" alene hjemme så man får gjort noe selv om ting pleier å være greit i 1 time også er det like mye leker og ting utover igjen :p

Men nå skal jeg prøve å nyte en halv time av kvelden før enda en vaskemaskin skal henges opp også er det natta så man orker å stå opp ved fem tiden imorgen tidlig.
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med min lille egentid men blir enten bok eller litt tv titting hvis det er noe som er verdt å se på tv....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...