søndag 1. mai 2011

Siste bursdagsselskapet vel overstått :)

Da var endelig stresset med Kim`s to års dag senket seg å man kan nyte helgene nesten som normalt igjen en stund nå, håper jeg. Vi hadde siste selskapet igår med Tommys familie ifra hans mor og fars side, å det gikk kjempe bra. Han koste seg kjempe masse med oleforeldre,"tanter", onkel marius og bestemor.
Rart å se han hver gang han ser kjente biler på gårdsplassen så løper han ut på verandan eller trappe for å vinke dem inn..

Han tok med seg "tante Bente" i hagen å viste hu traktorer å noen andre leker, koste seg  på fanget til oldefar og viste onkel Marius den tøffe nye leken han fikk av oldefar. Han var ikke skeptisk i det heletatt selv om det desverre er et år siden han har sett noen av de, men dagen kunne ikke vert mer vellykket (takk og lov for det). Så ut av dette bursdagsselskapet fikk han:
  • Stor leke atv med henger og div
  • Genser og bukse

  • "Knerten koffert"

  • Godis pose
  • Brannbil duplo sett med lyder (veldig gøy å høre sirener hele dagen :P)...

Fikk masse skryt om at vi hadde to fine, snille og gode gutter som smilte og var glad gutter, å veldig høflig Kim som til å med tok de i hånden å hilste på dem når de kom. Men til slutt var Kim ganske sliten han sovnet på fanget til pappa men siden han ikke sover på dagen lenger egentlig var det litt dumt men han fikk lov å sove i nesten en time i vogna alikevel siden det har vert en stressende uke for alle sammen.
Ikke lenge etter han sovnet, sovnet Lukas også så da lå de å sov i søskenvognen sammen å det var noe familien syns var veldig søtt så både guttas bestemor og "tante" måtte bort å ta bilder.

Noe jeg ikke tenkte over før det var for sent igår var å ta bilder selv, Tommy mistet nemelig kamera mitt i bakken ved et uhell så det har sprekt opp der batteriet og minnekortet sitter så er ikke alltid det virker. Å det er trist for vil ikke bruke videokamera til Tommy for å ta bilder for det er så komplisert å vil ikke dra ut det i all slags vær å la Kim bruke det tilfelle det går i stykker. (ikke gøy å ødlegge et videokamera til 9-10 tusen kroner liksom, så det blir bare brukt av Tommy).
Så jeg får bruke det mitt de dagene det virker å bruke mobilen til resten når den fungerer bra nok hehe, spare til nytt kamera, de har tilbud på et kamera denne uken som har fire megapixsler mer enn jeg har til bare 499,- så får se om jeg kanskje kjøper meg det.

Fikk tatt bilde av kaken igår da får mobilen min gikk klikk, rart det alltid skal være noe om dagen hehe. Så igår måtte jeg pent la den ligge å bruke en gammel reserve mobil gjøre nytta si..

Sjokoladekake m/ farget lys sjokoladeglassur..
Brukte hele tre timer på kaken siden kakeformen var så stor brukte kaken dobbeltid i stekeovnen og måtte jo akjøles før jeg kunne begynne å pynte den så var ikke ferdig med kaken før ca 30 minutter før gjestene kom (snakk om flaks).


Siv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...