torsdag 19. mai 2011

17.mai med bulder og brak

Da har Norges nasjonaldag kommet til oss i år også. Jeg har aldri vert en person som har lagt så mye i 17.mai feiringer før jeg selv ble mamma å tenkte over hvor viktig det egentlig er å legge til rette gode tradisjoner og måter vi både kan feire nasjonadagen som familie og de ettervert for seg selv med skoler, venner ol.

Å her i gården har det ikke bare vert bulder og brak utenfor pga tordenvær og regnvær men mine to kjære små har virkelig stått opp med feil bein idag. Så her har vel mer eller midre hele dagen vert en stor utfordring, Lukas sovnet heldigvis igjen ved ti-elve tiden og sov helt til halv tre å det var utrolig deilig men Kim ville ikke legge seg å sove så han var i trassens og sinnets hjørne idag.
Han ville nemelig ikke spise frokost, skifte klær, sove, kjøre bil å leke med barna på skolen, hjelpe til ute eller inne. Å i tillegg til det så er verken han eller Tommy noe i form så har vert en vanskelig dag. Så litt vrien i dag, så vi rakk akkurat ikke russetoget engang så håper dagen til neste år går bedre.

Men selv om vi hadde trassige unger, og dårlig form, dårlig vær og dårlig dag fikk vi iallefall et koselig grillbesøk ved fem tiden. Da kom pappa, Solvei, mamma og Willy så da grillet vi under tak å hadde koselig mens vi ventet på at maten skulle bli ferdig. Siden det var 17.mai grillet vi ganske mye så folk kunne velge det de ville ha, vi grillet løkpølser, ostepølser, grillpølser, marinert flintsteik, kyllinglår, hamburgere og sommer koteletter. å Solvei hadde laget med seg salat og potetsalat mens mamma hadde laget med seg bløtkake. Itilegg til at jeg og 

her kan dere ta en titt på bilder ifra dagen:

Grillmesteren på`n igjen

Hvem skal ha hva sa du!?!

Hehe endelig litt hjelp fra gubben

Her er go gutta som sitter med bordet å ser på all maten, Hehe tenk om jeg også kunne få tenker sikkert lukas mens kim får hehe..

Willy som har med seg frukt cider til middagen, men det lot jeg de andre kose seg med, holdt meg til brus jeg <3

middag del 1

middag del 2

alle endelig på plass, hehe la middagen begynne


må jeg spise opp alt mamma!?!

Kosetid for de som ikke føler seg helt i form, før leggetid


Siv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...