tirsdag 7. januar 2014

Opp og ned


Hei

De siste dagene har ikke vert mine favoritt dager, jeg har fått akutt vitaminmangel igjen og nyrebekkenbetennelse så jeg har ikke orket noe etter at guttene har lagt seg om kveldene.
Jeg og Tommy skulle kose oss med filmkveld her på søndag og igår men det gikk dårlig siden jeg sovnet vel fem ganger og brå våknet og sovnet igjen så stakkar Tommy lå der og så film og serier alene.

Eneste positive som har skjedd siden søndag er at i går fikk vi endelig tak i ny seng på salg hos jysk så nå ligger jeg iallefall litt bedre selv om denne sengen er mindre enn forje sengen.
Idag var jeg hos legen og fikk nye medisiner for de jeg bruker som forebyggende fungerer ikke lenger, skal ta en tab hver kveld men nå har jeg vel hatt uvi og nyrebekkenbetennelse 8 ganger på 2-3mnd så da sier det seg selv at det ikke fungerer!

Så akkurat nå de siste to timene har jeg ordnet klesvask og badet alle tre gulla mens Tommy jobber sent for å arbeide inn timene han måtte gå midt på dagen for å hente guttene mens jeg var hos legen.
Å guttene var så flinke utenom Mathias den siste timen, når det nærmer seg leggetid hos han blir han helt tullete har verdens høyeste c skala når han får ett lite nei eller skal legge seg selv om han holder på å sovne der han står. Men han må være utrolig lik Tommy som trenger mye søvn for han legger seg ved 18 tiden og våkner hver dag av seg selv mellom halv fem- halv seks og sover 2-3 timer hjemme i helgene og det samme i barnehagen på hverdagene, enda så er han nesten soveklar og overtrøtt ved middagsbordet ved fire-fem tiden.



Imorgen er det første turdagen til Lukas igjen etter ferien, så jeg har prøvd å få ønsker til hva han vil ha i matboksen og fruktboksen sin men dessverre blir meningen forandret så fort jeg spør om det han liker best av pålegg.
Blir nok prim, skinkeost og leverpostei i matboksen og delte druer, epler og banan i frukt boksen :-)
Mathias skulle på en liten tur i barnehagen imorgen han også men de skulle på trilletur da, noe han hater siden han har lopper i blodet å helst vil gå/løpe selv, men de skal ikke ha med seg matpakke da så da slipper jeg unna med en matpakke denne uken her.

Som jeg skrev mye om i sommer er de jo medlem i bokklubben og for å fornye litt for guttene også har vi bestil nye matesker til dem som jeg håper de kommer til å like :-)


Lego matboks rødLego matboks rød  så håper de blir fornøyd med disse matboksene sine når de komemr i posten :-)
Matboks blå traktor Blafre -    

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...