fredag 25. januar 2013

En uke igjen


Nå er det bare en uke igjen til vi overtar det nye huset og kan begynne å bo der, men til mandag skal vi allerede opp til det nye huset vi skal leie å legge nytt gulv og male rommet til prinsene noe jeg gleder meg kjempe masse til. for da er alt klart til å flytte over alle hyllene, kommodene og lekene allerede på torsdag så vi kan sette opp det og barne lampene så det bare mangler sengene å sette opp så da kan vi sette opp dem på fredag mens de er i barnehagen :-) guttasrom Gleder meg til å ordne ett veldig personlig rom til dem, men får ikke blitt helt ferdig med rommet til Mathias da for rommet jeg og Tommy skal ha er ikke helt klart enda siden det mangler noen nye veggplater som skulle skiftes ut etter at man har lagt ny glava i veggene så det blir bedre varme der inne. så da deler vi rom med Mathias enda å det gjør ingenting for Mathias skal ikke sove på eget rom før han nærmer seg ett år, jeg er kanskje overredd men det første året går jeg å sjekker til de hele tiden passer på at de ligger i rett stilling, at de puster bra og har det bra, skulle jeg ha hatt han på ett annet rom hadde jeg ikke fått sove i det hele tatt så mye bedre å ha han i sin egen seng inne på vårt eget rom så jeg kan følge med han. Tommy var å kjøpte gulv til kjøkkenet og stuene igår også så gleder meg veldig til å begynne så vi får ett mer personlig hjem der enn det vi har hatt her siden vi nesten ikke har fått lov til å henge opp bilder på veggene engang utenom der det har vert hull eller spiker fra før. Men i det nye huset får vi lov til å gjøre det neste vi vil selv bare vi hører med han først og godkjenner det, neste prosjekt blir å ordne og pusse opp kjøkkenet siden det kjøkkenet som er der nå har vert der siden huset ble bygd så er på tide å skifte det ut og for alt vi gjør får vi fratrekk i hus leien og han får bedre takst og verdi på huset sitt pga det så vinn-vinn situasjon! Huset er jo litt mindre enn det vi har nå så vi må kvitte oss med en del ting men det går bra, som jeg sier til Tommy er at bare vi har det vi trenger og betyr mye for oss og at vi er sammen alle sammen er det hovedsaker å det som betyr alt! Kim gleder seg veldig til å flytte for det blir nærmere bestefar og nærmere skogen og kjente turmuligheter så nå blir det mye sykkelturer, gåturer og skogsturer fremover noe vi ser frem til alle sammen. Så jeg har lovet Kim og Lukas selv om jeg aldri har vert flink til å sykle skal vi prøve å sykle over til bestefar iallefall to ganger av sommeren 2013 så nå er det bare å kjøre kondistrening for er litt over  en mil hvis ikke to men det skal jeg måle opp senere men det spiller ingen rolle hovedsaken er at vi får slike stunder sammen og nyter tiden sammen når vi kan når ikke det er en hektisk hverdag og siden jeg alltid har tvungen ferie i hele juli pga at jeg jobber på skole så er det fire uker med guttene som skal nytes hver dag. Men frem til permisjonstiden min er ferdig i april skal den siste tiden brukes ekstra godt og bruke mange timer sammen med gutte før de skal være i barnehagen imellom 8-10 timer hver hverdag pga jobbene våre, så nå blir de ekstra skjemt bort og blir hentet senest halv fire av Tommy mens han er sykemeldt for jeg har jo ikke lappen enda men håper på å få blitt ferdig med å tatt den i løpet av 2013 så ting blir ganske mye lettere for alle sammen, for da slipper guttene å ha så lange dager i barnehagen for da kunne jeg ha levert de før jobb og hentet de tidlig de dagene jeg slutter tidlig veldig ønske tenking men noe som skal bli virkelighet så fort som mulig <3
IMG_3280
Morgenkos her på morgenkvisten :-)
Men nå skal jeg stoppe skrivingen her og snart gå ned og finne med hostesaft og slimløsende til Lukas som er helt ferdig enda og har litt men ikke så mye feber akkurat nå men virker  ut som Kim begynner å brygge på noe han også så bare håper han slipper unna men det finner vi ut av ganske fort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...