tirsdag 30. juli 2013

Aktiv dag :-)

Ble hjemmedag på gutta idag siden de ikke sovnet før kvart over ni igår siden vi var på tusenfryd, Tommy prøvde å vekke de i nesten en halv time før vi gav opp å bestemte at da fikk han bare reise på jobb også fikk jeg ha alle tre alene idag..

Ble sjokka over hvor fint det gikk nå som de er vant til at pappa er hjemme hver dag, men var bare litt gråt etter pappa når de sto opp på Lukas men etter det gikk det fint.


Starter dagen med gråtass film i sengen vår etterfulgt av påkledning og morgenstell :-)

Så ble det frokost nede å ønsket var grøt så da fikk de det.

Mens gulla spiste frokost fikk jeg ordnet en oppvaskmaskin og satt på en vaskemaskin noe jeg sjelden får gjort men idag gikk det fint.


Siden det har regnet nesten i hele dag ble det innedag siden jeg hadde lagt alt regntøy i bilen til tommy igår siden de egentlig skulle i barnehagen idag.

Men det gjorde ingenting, de var ganske slitene etter igår så de ville se film etter frokosten. Da ble det noddy som skulle prøve seg som politi hjelper. 

Mens Kim og Lukas så på det fikk jeg lagt Mathias til sin første lur, også rakk jeg å tømme & vaske kattedoen.                                      Men etter noddy var slutt tok jeg de med på kjøkkenet for å lage trolldeig, de var så flinke til å helle mel og salt oppi bollen :-)

Så lagde vi mange figurer og navnene til Kim og Lukas som de skal få male til helgen.

Så skal jeg få laget navne til Mathias en kveld jeg har mulighet til det :-)) 

Så lagde vi oss litt frukt lunsj som vi koste oss med også bestemte vi oss for å lage potettrykk å male litt noe de syns var utrolig gøy :-) 


liker du å gjøre slike ting med barna dine ? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...