søndag 5. august 2012

Update av helgen &: Turbo søndag


Idag har det vert en vanlig søndag med "turbo-fart" for min del.
Siden vi prioriterte en dag med nesten bare prinsene våre Igår, normale rutine-rydding og faste gjøremål er hver dag men ingenting annet enn det ble prioritert Igår å det var super godt :-) vi starten dagen med to super glade gutter som egentlig bare ville leke sammen alene i nesten en time før vi fikk noe å si men det var helt greit siden de sto opp kvart over seks.
Så jeg gikk å små ryddet på rommet dems, bredde opp senger og luftet før det ble skift og frokost tid:-)
Etter det endte vi opp i stua med vennebyen film som varte i 30minutter også var det nok tv titting for en god stund for da skulle de plutselig leke med fisher prise lekene sine å da klarte de å bli enige om hvem som skulle ha hva helt selv uten krangling (kjempe stolt mor). Men etter en stund måtte Tommy ut for å lufte mojo hunden vi passet for min far å da skulle guttene ut også så da ble det leking på verandaen i flere timer, både i sandkassen, leke biler/traktorer osv og Kim som har fått dilla på å leke ambulansen og Brannbilen ifra vennebyen så her kan det gå fort i leken om dagen når de kommer i full fart med ambulanse biler og brannbiler som skal hjelpe folk eller slukke brannen :-)
Etter noen timer med slik lek ute fant Tommy frem cars bassenget dems så de skulle få bade ute og leke seg med vann som de er så glad i, noe de ble kjempe glade for uten om en ting da Tommy prøvde å være morsom å kaste vann på meg, men da var det to gutter som ble kjempe sint på pappa for det var ikke lov å gjøre sånn mot mamma. MEN mamma fikk lov å gjøre slik på pappa da så Kim sa jeg MÅTTE kaste vann tilbake på pappa så han skulle bli glad igjen hehe..
Men nok om lørdagen, var en kjempe fin dag sammen med mine tre kjære sønner & mann..

Dagen idag har vert ganske hektisk egentlig, guttene har sovet ganske urolig inatt pga varmen her oppe i andre etj så har vert inne hos de flere ganger for å se til dem.
Hatt vinduet oppe på fult og hatt takviften på hele natten, men jeg er ikke særlig glad i å ha opp vinduet hele natten for er så redd tilfelle guttene våkner at de skal begynne å leke med vinduet og skade seg eller i verste fall dette ut så jeg følger ekstre mye med på slike netter og får heller mindre søvn bare så jeg vet de sover og har det bra :-)
Men minstemann hadde også bestemt seg for å være mye våken natt til idag så trur ikke jeg fikk mer en 2,5time maks tilsammen med søvn ifra ti tiden til halv seks idag.
så da ble det til at jeg sto opp med Kim og Lukas mens Tommy fikk sove litt lenger med Mathias, iallefall nesten en time for da skulle pappa også stå opp hadde guttene bestemt seg for.
Så fikk iallefall i de frokost og vasket opp alle kjelene og stekepannen som ikke var plass til ifra lørdagsmiddagen i oppvaskemaskinen så da vasket jeg de i vasken mens guttene spiste maten sin.
Etter det var guttene kjempe flinke med å hjelpe meg å sette bort litt ifra oppvaskemaskinen og fylle den opp på nytt igjen med ting ifra frokosten før tommy endelig kom ned hehe.
Etter han kom ned begynte den trøtte meg å komme på at det var ganske mye som skulle ordnes til mandagen siden begge guttene skulle over på nye avdelinger så måtte vi ha med alt ifra barnehagen på torsdag så vi måtte gå igjennom alt der og se hva de manglet, om noe var for lite og sortere å finne ut hva begge to trengte nå når de kom på andre grupper og ikke var på småbarnsavdeling sammen lenger.

Så ifra klokken var ca 09.00 til 20.30 gjorde jeg alt dette: (pluss at jeg lekte med guttene også, så til og med en halv time med vennebyen sammen: ) ))

  • Vasket alle ytterjakkene, fleectøyet og annet utetøy de bruker i barnehagen og hjemme til guttene.
  • Vasket tilsammen åtte vaskemaskiner (og satt på den siste for dagen nå men sengetøy).
  • Satt på fire tørketromler og hengt opp resten av tøyet som har blitt vasket.
  • Satt på oppvaskemaskinen to ganger og lagt bort å satt på nye.
  • laget frukt lunsj til guttene og riskrem til middagen.
  • Ryddet og vasket kjøkkene
  • Vasket trappen opp til andre etasje
  • Støvsugd hele andre etj og halve første
  • ryddet bort leker og bøker
  • Laget middag koselig søndags middag som mamma kom for p spise med oss ( koteletter, poteter, grønnsaker, surkål og hjemmelaget saus).
  • Gått igjennom skiftetøy baggene til guttene som de har i barnehagen, funnet mye som de trenger nå på høsten og lagt bort alt som var for lite.
  • bredd opp, vasket gulv og vinduet på soverommet til verdens beste gutter.
  • Brettet håndklær og lagt bort.
  • Hatt kveldstell på de to eldste guttene og lagt dem.
  • Ryddet opp det de ikke hadde ryddet opp før sengetid.
  • _Vert hundepassere og luftet henne noen ganger før huin ble hentet halv ett.
Å det er noe mer også men det er ikke mye, å i tillegg har jeg hatt to lesestunder med guttene idag.
Lekt bjørnen sover med mine herlige sønner, tatt noen bilder og sett en hel film sammen med gubben etter at unga la seg. Så idag har dagen min gått i ett så har vert ganske høy fart når tommy har lekt med guttene eller de har drevet med andre ting mamma ikke fåt lov til å være med på som å kjøre rundt med gåbilene sine å leke ambulanse og brannbil. Da er nemlig mamma og pappa bare i veien så da må vi holde oss i stuen bare for å se nemlig sier Kim.

Men nå er jeg så trøtt at nå skal jeg prøve å sove en time eller to før Mathias skal ha nattmat og oppmerksomhet før han sovner igjen ved tre tiden i natt.
Også er det opp å levere de herlige prinsene til barnehagens første dag på nytt barnehage år..

Natta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...