onsdag 22. august 2012

Barnedåp planlegging + + +


Her i huset går egentlig planleggingen av barnedåpen veldig tregt, fikk endelig satt opp den endelige gjestelisten og laget & sendt ut innbydelser for 2-3 uker siden og svarfristen er imorgen, men hittil har bare 25 av 65 gjester svart så håper på mange tilbakemeldinger imorgen eller så sliter jeg for jeg må få laget alle bordkortene og helst bordkartet iløpet av helgen senest siden neste uke og fremover mot barnedåpen nesten er fullboket.
Så jeg må få klemt inn kvalitetstid med familien, holde de faste rutinene for oss & prinsene, handle inn og ordne til barnedåpen + bake alle kakene +++ alt dette i tillegg til både oppfølgingen av Kim hos bup, ppt tjenesten og foreldremøter, kontaktmøter i barnehagen på begge guttene, timer på helsestasjonen osv er mye som skal skje på kort tid nå som vanlig.

Så før jeg legger meg idag skal jeg prøve å lage bordkort til alle som kommer i barnedåpen som har svart hittil pluss oss, som dere sikkert har fått med dere la jeg ut tre forskjellige bordkort jeg slet med å velge imellom så mamma måtte hjelpe meg for de første bordkortene jeg hadde tenkt på ble for mye jobb og veldig små så derfor valgte jeg noe letter.
Dere skal få se imorgen om jeg blir ferdig med alle idag, håper iallefall det. Men må nok en tur for å kjøpe mer farget papp så jeg får nok også må jeg klare å velge hvem farge og type servietter jeg skal ha til bordkortene for nå står det mellom fire servietter så vi får se.
Pluss at jeg må finne dato, tidspunkt og meny for fadder/vennemiddagen vi skal ha for fadderene vi har plukket ut til Mathias så ende mer jobb men utrolig kos :-)
Å siden vi ikke har tenkt å få flere barn heller så skal vi prøve å få ordnet en ekstra liten ting til alle fadderene og gudforeldrene til alle tre guttene våres, men alt tar tid så håper bare vi rekker alt på en mnd. For er bare en mnd igjen idag...

Skal oppdatere mer om barnedåpen nå som jeg må komme sterkt igang, så kan jeg legge ut bilder og "oppskrifter" på ting jeg lager og skal ettervert.
Heldigvis skal vi ingenting til helgen som jeg vet om for da må jeg begynne med Kim på lørdag så jeg og han kan bli ferdig med alt til hans faddere og gudmor.
Også må jeg prøve å bli ferdig med alle Lukas sine faddere og gudfar på søndag hvis han er iform for virker ut som han begynner å bli syk også, selfølgelig klarte ikke disse bakteriene fra Kim og holde seg unna Lukas så får bare krysse fingrene for at det går fort over og at også Kim snart er i tipp topp form og Lukas :-)

Æsj nå kom jeg også på en annen ting som gjelder barnedåpen, må finne ut om vi skal ha koldtbord eller om vi skal ha noe annen mat denne gangen. Må ærlig innrømme det at jeg er litt lei koldtbord som man kjøper og bruker mye tid på å ordne men aldri blir spist opp så man ender opp med å kaste så mye mat for at ingen tar med seg og sier vi må beholde det selv også liker vi kanskje ikke halvparten av det så det er noe dritt rett og slett.
Skal snakke litt med bestekompisen til Tommy som er kokk å høre hva han mener, han er forresten også fadder til Mathias med dessverre skal han bort når barnedåpen er så han får ikke vert sammen med oss den dagen. Men håper for Tommys del at han kan komme på faddermiddagen før han reiser.
Blir nok tøft for Tommy når han skal nedover igjen med militæret til afganistan, han har jo allerede vert der i nesten to år til sammen men vil nedover igjen så da kan man ikke gjøre annet enn å støtte hans valg der sier Tommy.

Noen av dere som har forslag eller tips ti koldbord meny eller annen meny til barnedåp skriv i kommentarfelte for setter stor pris på all hjelp og forslag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...