torsdag 23. august 2012

Barnedåp, barnedåp og atter barnedåp


Barnedåp, barnedåp og atter barnedåp pluss husarbeid er det som står på kveldsplanen fremover her om dagen. Å endelig har jeg fått svar på innbydelsen og hvem som kommer men enda mangler jeg svar fra ti stykker så håper det kommer utover kvelden eller tidlig imorgen.

Så har gledet meg til å begynne med bordkortene jeg men fant ut at jeg manglet en ting til å så lenge det er ett hefte med inspirasjon og tips ifra panduro forventet jeg det at de selger alt det man trenger også men... neida det gjør de ikke så ble ganske sint når jeg ringte de å fikk den beskjeden, kunne bestille selv ifra hoved lageren av heftet i Danmark da men da måtte jeg bestille selv og det var ikke billig, så det ble ikke gjort for bare leveringstiden alene er på 3uker, 3UKER jeg har ikke tid til å vente i 3 uker og sitte igjen med så mye jobb siste uken før barnedåpen da er uken fullboket allerede..

Så jeg har lett mye etter andre maler og andre forslag og har heldigvis funnet noe men måtte bestille  en ting til de også som de skal sitte fast på men de sa det skulle komme iløpet av neste uke så da satser jeg på det :-)
Så da er det bare å begynne med del 1 av 2 men det kommer til å ta tid så får ikke begynt med det før guttene er i barnehagen imorgen, så da legger jeg bort alt annet for en dag å håper på å bli ferdig med det. Så da får Tommy ha Mathias og sove masse med han så skal jeg gjøre barnedåps ting.

Har skrevet opp en litste med ting jeg må ordne nå og før barnedåpen som skal være til Mathias sin store dag så begynner å haste nå for listen er laaaaannnnnnng..
  • Gjøre ferdig den endelige gjestelisten med de som kommer.
  • Starte å lage bordkart
  • Lage bordkort
  • Sette opp den endelige menyen
  • Finne dato og klokkeslett til faddermiddagen
  • Finne ut hvordan dåpskaken skal bli.
  • Finne ut om hvem flere som kan og hva andre kan lage.
  • Kjøpe inn alt jeg trenger av ting til bordkortene, andre pynte gjenstander osv..
  • Lage eskene til velkommen bordet
  • Lage ferdig gudforeldre & fadder posene.
  • Lage velkommen talen
  • Ordne og prøve både dåpskjolen og bunaden hans.
  • Legge opp dressbuksen til Lukas.
  • Finne ut hvem kjole jeg skal ha til barnedåpen.
  • Ordne leker til barna som kommer til selskapet så det blir en egen lekekrok.
  • lage og ordne ansvarsliste til barnedåpen.
dette er bare noen punkter så er en del å gjøre...
Så blir en lang kveld/natt og morgendag på meg, men det er verdt det :-)

Også må jeg få bestemt meg for hvordan hovedkaken skal bli så jeg får prøvd å lage en før den store dagen.. Er så mange fine kaker jeg står imellom å prøve på å lage..
Her er noen av de jeg står mellom dette er favorittene til meg og tommy pluss noen av mamma sine.







 
Hva syns dere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...