fredag 24. august 2012

Frokostsmoothie

Er du som meg å ikke klarer å spise frokost når du står opp hver dag.
Spiser jeg frokost de to-tre første timene etter at jeg våknet blir hele dagen min ødelagt for da blir jeg så kvalm og lei i hele kroppen resten av dagen at det ødlegger hele dagen, så her hjemme må jeg enten stå opp før alle andre så jeg får spist med guttene eller så må de spise alene å jeg bare være ett hyggelig selskap ved bordet ;-)

Men fant en oppskrift ista når jeg gikk igjennom en gammel "oppskriftbok" pi den boken er det noe som kalles frokost smoothie, har aldri hørt om det men må gå Ann å prøve å se om det er noe jeg kan få i meg så jeg får litt ekstra næring i kroppen å ikke vente med dagens første måltid til lunsj-middagstider som jeg ofte gjør..

Oppskriften på denne smoothie'n er:

1dl blåbær
1 banan
10 valnøttkjerner (kan droppes)
5 isbiter
0,5dl Appelsinjuice
3ss frokoostblanding

Tips: denne smaker også veldig godt med jordbær og mango, hvis du liker det bedre enn banan & blåbær.

Fremgangsmåte:
Skrell bananen og del den i tre. Kjør alt i en hurtigmikser/blender/smoothiemaskin til konsistensen er fin og myk. Tilsett mer juice om nødvendig.
Hell i ett glass og server med engang


Tips:
Har du frukt som begynner å bli over moden kutt det i biter å legg det i fryseren så du kan bruke det senere enten til kosemat eller til matlaging. .

1 kommentar:

  1. mm. hørtes godt ut =)

    SV: Hei, det går helt fint =)
    Programmet jeg bruker er Photoshop CS5 =)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...