tirsdag 28. august 2012

Hektiske dager...


Tiden rekker ikke alltid til alt om dagen så da må man prioritere litt her hjemme, å selvfølgelig kommer mine kjære prinser først i rekken uansett hva, så kvalitetistid sammen med dem kommer da øverst på listen.
I helgen har vi kost oss masse med å lekt sammen med biler og lastebiler, forje helg ville de bare være ute men denne helgen ville de nesten ikke ut men det kommer sikkert av at de var ute nesten all våken tiden sin ute sist helg pluss at de har vert ute ganske masse i barnehagen så nå ville de være inne litt.
Så da koste vi oss her nede i stuen med å legge oss flate på gulvet jeg, Kim og Lukas å drev med små biler og små lastebiler som plutselig kunne snakke og kræsje litt så de fikk litt au au så de måtte på lekeverkstede og vaskesalen som gjorde de magiske friske på 1-2-3 hehe..

Kim har blitt så herlig om dagen, han kommenterer å legger merke til så utrolig mye å kommer med så mange spørsmål man egentlig ikke tenker så mye over før man får spørsmål om det. hehe..
Igår kom han med spørsmål om hvorfor jeg gjorde noe på den måten når jeg laget mat til dem, viste ikke helt hva jeg skulle svare først men kom på en lett forklaring at mamma gjør alltid slik når mamma lager mat fordi det er slik noen har laget mamma å lage mat, å da kom han med det søte svaret han har gjort noen uker:
"aha nå meg skjønner, mamma!" hehe han er til å spise opp :-)

Lukas er helt herlig han også om dagen, han kommer med flere ord uke etter uke å nå om dagen har han begynt med navene på sine søsken og Mathias er mest baby å han er så god når han snakker om Mathias..
Mamma bebi, bebi også peker han på han. Han er så opptatt av lillebror og skal passe på & kose han like mye som Kim skal hehe nesten så de krangler om han hehe goingene :-)

Her hjemme går det som sagt i ett, vaskemaskinen, tørketrommelen og tørkestativene har ikke en dag fri engang så her er det bare å henge i. Herregud etter det været som er nå for tiden også ser jo ikke mine herlige prinser ut i måneskinn når de blir hentet i barnehagen.
Enten er de kliss våte eller så er det skifteposer med vått tøy eller mat etter måltider som er sølt over alt.
Men har de ikke skiftetøy poser med skitten tøy på plassen sin må man kle av de og nesten riste av de for å få bort all sanden de kan i klær og alltid inni bleiene, forstår ikke helt hvordan de klarer å få sand nedi bleiene jeg når de har på parkdresser eller full regndrak/tøy!! hehe en umulig jobb mener jeg men de klarer det hehe så badevannet er alltid grått etter all sanden og grusen så må alltid skylle de ekstra før de er helt ferdig der gitt men hva gjør man ikke for sine mest dyrebare skatter :-) :-)

Men når vi er inne på barnehagen så benytter vi oss av tiden mens de to eldste er i barnehagen til å bli kjent med Mathias som vokser og vokser for hver dag å det er helt ubegripelig at han ble bare født for to mnd siden, han har allerede smilt masse og har virkelig sterke meninger om hva han liker og ikke av sove stillinger eller om hvem som skal ha han, man skulle tro det at babyer har mamma som favoritt iallefall når de er to mnd, men nei da her er det pappa som gjelder. nemlig det å ligge på bryste til pappa og sove det slår ingenting, mamma er bare mat og mat ingenting mer har jeg funnet ut..
Men han er verdens beste baby da :-) Å han har verdens beste storebrødre :-)

Når vi nå er inne på tema hektisk og Mathias så går det mye kveldstid til barnedåp planlegging og tid til å lage bordkort og annen pynt til selskapet etter dåpen i kirken.
Har mer eller mindre fått den endelige gjestelisten, er tre som er veldig frem og tilbake så regner uten de egentlig men har "reservert" plass til de også pluss halvferdige bordkort.
Har heller ikke blitt ferdig med alle bordkortene, drev med bordkort nr 39 av 49 fant jeg ut at jeg hadde kjøpt feil farge på de to siste pk med de papp platene som bordkortene skulle festes oppå. Pluss at jeg helt plutselig ikke hadde mer dobbelsidig teip igjen til å bli ferdig å seff så hadde de bordkort i riktig farge men ikke teipen hadde de ikke å fikk ikke igjen før neste mnd eller noe slikt å da er det jo for sent allerede så må finne ut om jeg kan få kjøpt det på ett annet sted eller om jeg finner en annen løsning på de siste ti kortene.
Men 39 bordkort står samlet oppe på kontoret å er fornøyd med hvordan de ble, så nå har tema på barnedåpen funnet sted hehe.
Nei nå skal jeg få med meg gubben opp også skal jeg få han til å se på bordkart jeg. natta..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...