lørdag 2. mai 2015

Familieaktivitet 1

Tenkte jeg skulle starte opp med å legge ut en aktivitet for hele familien hver uke. Og etter en stund fortsette med middagsplanlegger mm for hele familien bare jeg selv kommer ut av årsprøver, innleveringer og eksamner. 

Barna mine elsker å være ute, til min store ergelse når jeg ikke kan være med ut når jeg er syk :-p heldigvis har jeg en mann som er flink til å være med de ut :-) 
Så første aktivitet blir delt i to :-)

Del 1: 
Ta med barna ut, utforsk naturen. La barna finne ut hvordan årstid det er, ta gjerne bilder av nytt gress, skudd på treeren og blomster :-) viktig snakk med barna om hva dere ser og spør spørsmål.
Hvis dere var kamera ta bilder som dere kan skrive ut :-) 

Del 2 : 
Ark/ papp/ liten bok 
Bilder fra deres lille oppdagelse ferd ute. 
Saks 
Lim 
Trå / sriftemaskin/ hull maskin 

Lag så en liten bok i den størrelsen dere ønsker. Lag en forside med overskrift VÅR! 
La barna være med å klippe og lime inn bilder i boken. La barna også tegn på en side hvordan de ser for seg våren :-) 

Når en ny årstid kommer så legger dere bar til nye sider på samme måte :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...