søndag 29. januar 2012

Jobb, jobb og atter jobb....


Har nettopp hatt en "travel" kveld vil jeg si, kom hjem etter å ha vert på koselig besøk hos min tante og fam, å da var vi ikke hjemme igjen før nesten litt over fem så da var det bare å ta av yttertøy og komme seg inn.
siden klokka var så mye da vi var ferdig med å få stellesekken og alt annet ifra bilen inn og gutta hadde kommet seg vel inn i stua var klokka halv seks så da var det bare å komme igang med kveldstellet.
Etter kveldstellet fikk gutta på seg rene natt pysjer og pusset tenna mens de fikk se en episode av "drømmehagen" før de skulle sove å Kim sovnet nesten med engang han traff puta si så han var nok utslitt etter dagen.

Så nå etter prinsa sovna kvart over sju ca, har jeg sittet på tv stua og markert alle klæra til gutta på nytt for enten har de fått masse nytt eller så detter disse lappene av i vask.
Uansett så satt jeg 1,5 time med det før jeg måtte begynne med sortering for så å legge det i rett kommode, å da fant jeg bare ett hav til med klær som ikke var markert som jeg bare fikk lagt ifra meg i lenestolen før jeg gikk inn på soverommet for å legge strømpebukser, sokker og boksere i kommoden sin der.
Så da skulle heldigvis Tommy ta resten av strykinga med merkelapper så jeg får gått igjennom skifteposene til gutta som skal være i barnehagen,å der så jeg det var mye som er blitt for lite eller tøy som egentlig aldri blir brukt så skal ordne mye oppi der også.
Så har iallefall 1-2timer med "jobb" til før jeg kan ta natta, men det får gå jeg får ta det igjen imorgen når jeg har litt alenetid mens prinsa er i barnehagen.

Lurer på hvor mange timer småbarnsforeldre egentlig "jobber" i løpet av en dag eller uke. Vi blir liksom aldri ferdig det er alltid noe som skal eller må gjøres.
Itillegg til det slutter vi aldri å være sammen med barna, lage mat & drikke, passe på at de ikke slår seg eller gjør noe galt, leker med de eller finner på forskjellige aktiviteter til dem.
Å ikke nok med det vi følger opp på foreldremøter, foreldresamtaler, helsestajontimer mm, i tillegg til alt det daglige vi gjør hver dag som rydder leker, tøy, sko, vasker tøy, henger opp tøy, lager og steller i hjemmet hehe herregud blir svimmel bare av tanken på hvor mye man egentlig gjør i løpet av en dag. Ikke rart man ligger rett ut før klokka ti om kvelden :-P

siv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...