fredag 15. juni 2012

Torsdag 14.juni: Litt frem og tilbake hverdag


Opp & ned og frem & tilbake, formen rett og slett suger for tiden alt tar hundre år lenger enn nødvendig om dagen å det er utrolig slitsomt det tar så utrolig mye krefter jeg heller skulle brukt på mange andre ting..
Nå om dagen starter dagen sammen med mine to prinser og slutter gjerne rett etter at han siste har sovnet eller etter jeg har lagt en av dem og sovner gjerne med engang jeg legger meg på sofaen eller sengen for en liten hvil.
Så nå håper jeg han kommer snart ellers kommer jeg til å gå på veggen for jeg vil så gjerne komme i bedre form og nyte tiden sammen med mine kjære sønner og bli kjent med den lille nye prinsen.
Å idag har guttene hatt siste dagen sin barnehagen på 14dager også er det 14dager i barnehagen igjen før 14dager ferie før nytt barnehage år.

Så nå skal jeg bare nyte tiden så godt jeg kan med mine kjære frem til fødselen, selv om jeg ikke akkurat får tatt de med på alt jeg vil nå på grunn av at vi ikke vet når Mathias kommer til verden.
Så får bare holde meg til ting vi kan gjøre hjemme og i nærheten som ikke er så langt unna hjemmet, så jeg vet at vi rekker og få tak i mamma som skal ha guttene og jeg forhåpentligvis rekker frem til sykehuset.
Både fastlegen og ultralyd jordmor er jo veldig overrassket over at han fremdeles er i magen med tanke på at han har vert lenger der inne nå enn sine to brødre pluss at jeg har jo hatt kynner som går inn på riee måleren til føde avd i snart 14dager så han burde jo egentlig ha vert her alt..
Nesten alt er klart til han kommer til verden iallefall, sengen hans har jo stått klar en god stund, alt av babyklær i str 50-62 er nyvasket og lagt i hyllen hans pluss at jeg denne gangen kanskje har pakket litt for mange skift til sykehus bagen men men..

Utenom det var jeg og Tommy på butikken her denne uken og gjorde noe jeg har utsatt pga formen men som jeg ville få gjort ferdig nå tilfelle, jeg har ordnet storebror gaver til dem begge to som nå står klare i hver sin sjørøver pose oppå skapet i gangen som Tommy skal få gi dem ifra meg så fort lillebror har kommet.
Pluss at denne gangen har jeg virkelig gått ut ifra hva dem liker, syns er gøy pluss at jeg har skrevet ett personlig kort til dem hver ifra bare meg som forteller dem hvor mye de betyr for meg..
Storebror gaveposene kan se ut som jeg har gitt veldig mye for alt tilsammen men det er ikke sant, de får nesten det samme begge to så det ikke skal bli sjalusi-drama mens jeg er borte over hva de får.
Begge får hver sin dublo pakke som inneholden enten en politibil med sirener eller sykebil med sirener pluss ett mini barnepusslespill med bondegård dyr motiv.
Utenom det var jeg også en tur på nille og kjøpte verdens beste uteleke (eller leker de kan ha i badekaret) nemelig en liten lastebil og gravemaskin i skikkelig hardplast. også fant jeg noe som iallefall  Kim elsker som ikke Lukas har prøvd ut enda, nemlig ett "klistremerke bok/mappe" i tema Thomas toget til Kim og Byggmester Bob til Lukas som man kan sette inn figurene ifra de seriene i boken og lage sin utgave om og om igjen..
Å toppen på kaken var gaveposene jeg fikk tak i som er formet som en sjørøver (noe Kim plutselig har fått stor interesse av, så han går og synger på Kaptein Sabeltan og en annen sjørøver sang han har lært i barnehagen så ofte han kan om dagen).
Så er veldig spent på hvordan gaveposene med inneholdet blir tatt imot men håper det faller i smak og de blir glad for en liten oppmerksomhet når de skal få en ny bror.

Så utenom at jeg har gjort det har jeg også laget en liten plan over ting jeg vil gjøre med guttene av aktiviteter, så har skaffet inn noen små ting til det som jeg manglet for at vi skulle kunne gjøre to av tingene.
En av tngene som Kim ble kjempe glad for å finne ut var at de skal få male hver sin barnebilde ramme som vi skal sette bilde av dem i når de er ferdig så vi kan sette det på rommet dems eller henge de opp det skal de få velge har jeg sagt.
Utenom det skal vi på en liten oppdagelsetur i hagen for å plukke & finne ting vi skal bruke til å lage sommerbilder som vi skal henge opp sammen med høstbilet Kim laget sammen med meg for lenge siden.
Å til å gjøre det manglet vi noen friske sommerfarger i malin så da var jeg innom favoritt butikken min og skaffet fire nye friske farger vi skal bruke til det :-)

Så etter jeg jeg var innom der forje helg kjøpte jeg med bokser til dem som de har malt og satt på klistremerker &pyntet som har blitt skattekisten dems for verdifulle smokker og litt annet små ting iallefall for Kim. De skal jeg ta bilder av og legge ut på familie aktivitets kalenderen eller her i løpet av helgen så sant ikke minsten kommer til verden i rekord fart.

Men nå er klokken mange eller lite opp til hver enkelt hvordan de ser det, men mine to våkner jo om maks to timer hvis de sover lenge så få meg litt mer søvn hvis bekkene klarer å roe seg litt ned.
Så natta-god morgen sier jeg bare :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...