lørdag 9. juni 2012

Lørdag 9.juni: Litt om hverdagen nå..


Nå benytter jeg litt tid til å skrive litt, Kim ligger utslått på sofaen sliten og med små feber så han får lov og kose seg med film idag. Å idag hadde han så lyst til å se en film han ikke har sett på lenge så det var litt ekstra koselig og sette på film idag, også snakker vi litt om hva han ser underveis å det er så kos :-) Anbefaler denne filmen/serien til alle med småbarn som elsker dyr.
Det er mamma som kjøpte den til Kim ifjor etter at han hadde sett en episode der i barne tv på nrk, den heter: "Fjellgården i Trollheimen" .
Litt kort fortalt om den handler det om ei jente som heter Oda som bor på en gård sammen med sine foreldre, søsken og besteforeldre pluss dyra på gården.
Og man følger med på hennes opplevelser både hjemme på gården, i fjellet og på skoletur.
Her kan dere lese og se litt mer om den hvis det hørtes ut som noe for deg/dere: Fjellgården i Trollheimen på DVD


Eller har det vert en stille og rolig dag her i huset utenom at det er litt små feber ute og går og jeg som sliter fra før men det er jeg så vant med nå at man bare må gjøre det beste ut av det.
Er kjempe glad for at jeg var med Tommy & guttene på butikken på torsdag for da fant jeg endelig igjen vannet mitt som de hadde kuttet ut og selge en god stund så nå kjøpte jeg meg fire flasker og koser meg med det, og Kim rapper hele tiden en slurk for han elsker det vannet han også.
Egentlig er det ganske synd at vi bor på ett sted der vannet smaker dritt, rett og slett. Her hjemme kjøper vi vann på butikken for og ha drikkevann og det fungerer bra for oss men synd er det.
Men siden både jeg og Kim blir kjempe kvalme hver gang vi drikker vannet her hjemme har vi gitt opp det, så da koser vi oss heller med kjøpe vann.

I natt hadde jeg så sterke kynner at jeg ikke klarte og sove så da fant jeg frem kladde boken min og begynte og notere litt mer på hva jeg skal ha med meg i familie kalenderen min med aktiviteter mm.
Så jeg håper jeg snart har litt mer krefter så jeg orker og begynne på den, hvis ikke Mathias blir født i helgen skal jeg iallefall prøve og benytte meg av en time eller to på mandag mens guttene mine er i barnehagen på den :-)
Men er det noen som har noen forslag til aktiviteter eller andre ting som passer inn så er det bare og kommentere på dette innlegget så skal jeg se på det ;-)
Skal ettervert lage en egen e post adresse til kommentarer og bloggen men har aldri kommet så langt, er liksom ikke det som står på prioriterings listen min om dagen.
Denne uken har det vert lege/sykehustimer som har stått på listen og hatt mest mulig tid sammen med guttene etter at de har kommet hjem ifra barnehagen, også har jeg vasket ferdig nesten alt av babytøy i huset i str 50-62 så da har Mathias tøy en god stund fremover :-)
Mangler bare og legge ned to bukser i fødebagen også tøy til meg selv så er den helt ferdig også, og Tommy har i tillegg ordnet en felles bag til Kim & Lukas tilfelle de må dra til momo og være der noen timer eller en natt eller to så han har vert kjempe flink. Ett stort pluss er jo at de har masse der allerede så man trenger ikke så mye ekstra for og være der litt lenger enn en dag. 

Nei nå skal jeg se om jeg finner frem skriveprogrammet mitt også skal jeg begynne litt mens Kim ser på filmen sin og før jeg skal begynne med kveldsstell på han før han skal sove.
Så skal Tommy få lov og ordne med Lukasen vår idag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...