lørdag 16. juni 2012

Fredag 15.juni: to slitene gutter

Idag er det to veldig slitene gutter her hjemme etter tre dager i barnehagen, fikk nesten ikke vekt Kim idag før klokken var 07.42 å da hadde Lukas vert oppe siden kvart på seks så idag var forskjellen veldig stor.
Men Lukas hadde nok hatt veldig godt av en time ekstra i drømmeland han også for han er så sliten idag at alt er galt nesten hele tiden, det samme gjelder for Kim også så idag har de ikke akkurat verdens beste dag. Så vi har prøvd og ta bare en rolig dag, tatt oss god tid og er så tolvmodige som vi klarer både under måltider og aktiviteter.
Så nå driver de å leker litt med Tommy begge to, å da kan ikke jeg akkurat være med for de driver og løper om kapp også kaster de seg liksom i sakkosekken å bare ligger der litt før det er klart for enda en ny løpetur og siden jeg ikke kan løpe så må mamma nøye seg med og bare se på..

Hadde egentlig tenkt og ta med guttene til hoppeloppeland eller badaland idag men ut ifra hvordan form de er i så ble ikke det noe av idag iallefall. Får heller se hvo slitene de er imorgen for da er det familiebading ifra 12-14.00 på Jessheim så da kan evt Tommy ta med seg en av de denne helgen og den andre neste helg, for jeg får jo ikke lov til å bade i offentlig basseng nå pga bakterier osv pga den milde svangerskapsforgiftningen og pga at jeg er på siste ukene i svangerskapet.
Så slike ting kan jeg bare glemme til Mathias er ute og kroppen har kommet seg etter fødselen.

Det plager meg litt at det er så mye jeg har lyst til å gjøre nå sammen med dem men ikke kan pga at enten så blir det for slitsomt eller så stresser jeg for mye å siden jeg ikke får lov til noen av delene er det nesten umulig og finne på ting.
Har så utrolig lyst til og ta de med til Amadeus parken, Hoppeloppeland, eller til Svømmehallen på Kongsvinger.Bare for og finne på noe som vi ikke gjør hver dag som de kunne hatt stor glede av.
Har også vert inne på tanken om en tur ut i skogen men det er kanskje ikke så lurt tilfelle vannet skal gå eller rieene skal begynne når jeg er der siden jordmoren er så redd for at jeg ikke skal rekke tidsnok opp til fødeavd etter den raske fødselen med Lukas på bare 3 timer.
Å da sier det seg selv når jeg ikke får noen forvarsel men bare kommer rett i fødsel, å da må jeg ha tid til og få tak i Tommy hvis han ikke er hjemme pluss at vi må da få mamma over hit så hun kan overta hjertene mine (som er ett helvette og si ha det til, siden jeg alltid er redd for komplikasjoner). også er det den lange kjøreturen på 40-45minutter uten trafikk så sier seg litt at bare og komme opp dit tar tid.
Men er vel en grunn til hvorfor jordmoren på føde avdelingen sa jeg måtte ringe med engang det skjedde noe så de kunne stå klare med en ambulanse tilfelle de måtte komme hit eller møte oss på veien.

Herregud sier hvor sliten og lite krefter jeg har til og sitte på data om dagen når dette innlegget alene har tatt over 24timer og skrive hehe, skulle vert lagt ut før 11 igår.
Nei nå får jeg se om jeg får gjort litt husarbeid eller kanskje ta en halv time sovepause mens guttene er på butikken etter nye oppladbare batterier til babytalken som står inne på guttene sitt rom, for jeg er livredd for at plutselig strømmen skal gå pga tordenvær eller uvær også begynner de og gråte også hører ikke vi det pga at strømmen på babytalken er brutt huff en stor skrekk for min del..
Noen andre som har det på samme måte ?
Barnet/barnene våres er jo tross alt det kjæreste man har i livet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...