lørdag 13. oktober 2018

Barnebursdag


lørdag hadde vi barnebursdag, tema ble Batman som bursdagsbarnet ønsket. For meg ble det den enkleste bursdagen jeg noengang har laget og ordnet til. Mangelen på søvn og energi pga både småbarn i huset og sykdom gjorde så planleggingen denne gangen ble minimal! 
Å det toppet seg virkelig når halvparten av tingene jeg hadde bestilt med Batman tema IKKE kom i tide tross god margin :( 

Heldigvis hadde vi nok kopper og tallerken selv om det ble 18 barn. 

Men bursdagsbarnet var storfornøyd å sa det var den beste bursdagen noengang.


Vi hadde enkel pølsefest etter bursdagsbarnets ønske. Winerpølser, «vanlig» grillpølser og kylling & kalkun pølser med tilbehør. Å pølsene gikk ned 2,5 pk gikk fort ned :-)




I år hjalp barna til med kakene å det tok bort mye stress og dårlig samvittighet så lenge de var med å lage ting :-) 
Å de er jo så flinke til å bake, hjelper til å måle, røre og finne frem ting. Alt fra start til slutt var de med på å det tok ikke mange timene før vi hadde laget sjokoladekake, muffins og geletog. Og tinte kanelboller som vi bakte helgen før sammen :-) 

Så dette ble en stor vinn-vinn situasjon. Jeg fikk god kvalitetstid sammen med barna mens vi bakte, og jeg slapp å stresse i flere timer alene :-) 
I tillegg fikk guttene øvd på matematikk, begreper osv Hehe en liten pedagog mamma finner de utroligste positive i alt :-p 

Tema var jo Batman, og da måtte vi ha orangsj glasur mente Lukas siden det passet bra med Batman og jokeren, å Batman/Halloween tema :-) 



En flott bursdag ble det, og vi fikset det bra syns jeg tross med en baby på 8mnd og tre gutter :-) 

Gjestene koste seg og bursdagsbarnet ble fornøyd :-) 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...