søndag 19. august 2018

Mitt nye mål


Etter mye om og men har jeg bestemt meg for å begynne å gjøre litt som min «stetante» gjorde for noen år siden. Å ikke kjøpe mer enn det man må ha og virkelig trenger, altså tenke seg om både to og tre ganger før man kjøper det. 

Jeg vil bli enda mer bevist på hva jeg/vi kjøper både for å spare penger selv og for å bli mer bevist i forhold til å bli mer miljøvennlig. 

Etter vi fikk Emma har jeg begynt å tenke mer og mer på miljøet og fremtiden siden vi ser det ekstra godt nå. Vi har alltid kjøpt både nytt og brukt til gutta fordi barn pg voksne trenger ikke helt nye klær og produkter hele tiden man kan Arve eller kjøpe brukt :-) 

Til Emma har jeg vert veldig heldig denne gangen å fått tak i fler ting brukt. Jeg er medlem på ulike sider og følger med på Finn.no. Men jeg er veldig nøye med å kjøpe klær brukt de skal være ok, og må komme fra et hjem uten dyr og røyk pga at barna og vi voksne har både astma og allergi. 


Til Kim har jeg måtte bestilt nytt yttertøy, dessverre fra nettbutikk så jeg håper det passer. Men er jo helt håpløst å få tak i ytterklær til se to største da det ee store kull og klæra i deres str er jo håpløst å få tak i både i vanlig klesbutikker og sportsbutikker. 
Så nå venter en pakke på over 2500kr på posten som skal hentes så han får prøvd både ny vinterbukse og jakke, og regnsett. Så jeg håper det passer og hvis ikke at det kan byttes. Heldigvis er det ikke dyre merkeklær som er håpløst å bytte. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...