fredag 13. desember 2019

Juletiden

Desember igjen! 
24dager før julaften, barna teller ned og har høye forventninger. Det er barnas høytid sies det å jeg har alltid gjort mitt beste for at desember skal være en fin tid her hjemme. Jeg vil gi de alle følelser, forventninger og alt jeg føler jeg manglet selv. 
Jeg har ikke så mange gode minner av jula selv, mine fire-seks første år var på sykehuset. Jeg har alltid vert mye syk, husker alt med skrekk og gru. Å jeg føler alt av sykdom både hos meg og familiemedlemmer kommer rundt høytider. I tillegg til at jeg ble skilsmissebarn i en alder av 14/15-åring hjalp lite. 
Så for meg har jeg gjort alt jeg kan for å legge alle slike ting bak meg for å bygge opp en trygg og god kjerne familie som feirer høytider sammen med fokus på kjærlighet og godhet. Uansett hvor vanskelig det kan være å samle familien vert år og ta alle hensyns så er det en høytid jeg respekterer og vil at barna mine skal ha med seg resten av livet. 

Jeg vil at de skal huske en god barndom og før med seg gode verdier til sine fremtidige familier <3 

Barna betyr alt for meg, i en travel hverdag er det viktig at desember blir brukt til barna. Vert år ordner jeg kalender til barna, det er aktivitetskalender med ting vi skal gjøre sammen hver dag. 
Vi har juleverksted hver helg der vi koser oss som vanlig med baking men nå lager vi julegaver fra hjerte. I år har de laget egne julekuler, lykter og andre ting de skal gi bort i julegaver. De velger selv hvem de skal lage og gi bort til. Som regel er det besteforeldre og onkler som får disse gavene siden de betyr så mye for barna. 
En annen ting vi begynte med i fjor som har betydd mye for barna er at vi står opp klokka 06 hver morgen. Da koser vi oss med julekalender på tv-en av alle vi har kjøpt på DVD. Så spiser barna kalenderen, åpner dagens pakkekalender og spiser frokost før man må gå til bussen, barnehagen, skolen og jobben. 
Kvalitetstid som gjør dagen bedre for alle <3 

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1788IjNdAKSIrTFk3kN_nq4jO91TfQG57
Vi har også rampenisser i huset som gjør både sprell og godegjerninger. Emma er så oppslukt av hjørnet der de bor. Det er så spennende å se på de små tingene, kjenne på og snakke om de. 
Gutten syns det er mest gøy å leste etter nissene hver morgen. De gleder seg like mye hver dag til å se hvilke sprell de har gjort :-) 
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1U9aZQrXWZA9qfZP4-IvciyyewvdGzV_-https://drive.google.com/uc?export=view&id=1jVnISc3XNuqzkoj1-9EvhL7P-ipVfT28https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Sv-6zrP4q-tgUNpyX2mJmvFLJsEfQAdC



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...