lørdag 16. juni 2018

Middagsplaner


En ting jeg har lært meg som småbarnsmor er at man sparer både tid og penger på å planlegge middagsplaner. 

Men er det en ting som er vanskelig når det er uker det skjer mye er nettopp å finne middager som ikke krever for mye tid så man får tid til å amme Emma, lekser og tid til å kjøre fra f eks fotball treninger/kamper og avslutninger osv osv... 

Denne uken er det nesten noe hver dag så sitter å undrer meg over hvordan vi skal legge opp uka. Og det er ikke lett når vi i tillegg bare har en bil om dagen. 
Det som plager meg mest denne uka er at gutta har hver sine dager de hjelper til i huset, også mat laging å typisk at de skal på ting de dagene de skal hjelpe til med middagen. De velger nemlig middag selv de dagene de skal være Middagshjelpere. 

De har vert med å laget middag og kaker helt siden de var små så de elsker å hjelpe til. Kim blir sint enda fordi han ikke får lov å lage middag helt alene, men som jeg sier så er det farlig å holde på med varmen så det får han vente med noen år til (det er min personlige mening, vet at ulykker skjer så alt for fort med varmen)..

Men trur vi har blitt enig om en grei middagsplan denne uken. Heldigvis har vi det meste i skap og fryser så trenger ikke dyr ukes handel denne uka 👍🏻 
Det eneste som må kjøpes inn er brød, melk, frukt og grønnsaker. Er godt å kunne planlegge innkjøp i lang tid for da kan man bruke det man har. Eller så kan man handle på nett å få varer levert eller plukke de opp selv da slipper man å bli fristet til å handle alt annet enn det man faktisk trenger og skal ha 😛


Middagsplan uke 25 (siste skole uken før sommerferien)

Mandag - fargerik spagetti eller pasta med kjøttsaus
Tirsdag - fiskeboller, poteter, grønnsaker og hvitsaus 
Onsdag - Lukas tomatsuppe med makaroni og pølsebiter 
Torsdag - fiskekaker (enten fiskeburger eller potet og grønnsaker til) 
Fredag - pappas pizza eller taco fredag 
Lørdag - fint vær = grilling / dårlig vær løvstek middag
Søndag - medisterkaker og ribbebit middag 


Har dere middagsplanlegger? 
Her pleier jeg å planlegge middager for 2 og 2 uker eller en hel måned i strekk men det har jeg ikke hatt tid til nå med alle avsluttninger, møter med alt av skoler og barnehager før skoleslutt. Men nå håper jeg at vi blir flinkere til det :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...