tirsdag 21. juli 2015

Redsler og tanker


Blanke dager. Igår var min første "alenedag" på over fire uker. Det føltes tomt og rart, men godt på samme tid for dagen min ble helt blank. Jeg brukte mine to første timer alene i telefon og på nett for å finne svar, løsninger og planlegge. 

For meg er det en "skremmende tid " vi møter i august. 
Kim starter på skolen, å verken vi eller han vet hvordan det blir enda. Å som mamma skremmer det meg å etterlate barnet mitt hos fremmede mennesker. Akkurat som første barnehagedag. 
Tankene suser, 
- kommer han til å like seg der? 
- hvordan er læreren hans? 
- kommer han til å slite mye med sykdom i høst og denne vinteren også.?
- får han seg venner? 
- kommer han til å mestre presset med lekser osv ?

Herregud mamma hjertet går i spinn... Redsel, glede og stolthet på samme tid. 
Jeg kommer alltid til å være der, i tankene dine, hjertet ditt og i nærheten gutten min <3 
Å hver dag etter skoleslutt eller etter min skoledag skal jeg gi dere all min kjærlighet og oppmerksomhet, det er hva mammarollen min er. Dere betyr alt! 


Så en ny redsel, høyskolen! 
Jeg skal inn i en ny periode i livet mitt, en ny start. 
Jeg skal starte på drømmen min, Tommy heier på meg og barna mine. 
Jeg vil sååå gjerne, og vil gjøre dere stolte. 
Jeg skal gjøre mitt beste, jeg lover . 

Kombinere skole, mammarollen, kjæreste og familielivet så godt jeg kan. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren.
Husk kommentarer som er slemt ment blir slettet med engang...